کد خبر: ۱۵۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
گروه استان‌ها - فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: رشد علمی مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان فعال در دوران کرونا، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی علاوه بر یک بستر علمی و رشد علمی به رشد تربیتی نیاز داریم اظهار داشت: فرهنگیان امروز با یک نگاه تربیتی و رویکرد انقلابی به بحث آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه ما همچون شتاب علمی صورت گرفته در کشور باید در زمینه تربیتی نیز شتاب بگیریم عنوان کرد: معلمی شغل نیست بلکه یک عشق است و زمانی که به مفهوم این جمله زیبا نگاه می‌کنیم مصداق‌های آن را در همه کشور به خصوص در استان خود زیاد می‌بینیم.

ریحانی گفت: هرچند معلمی نیز مانند خیلی از بستر‌های قشری کشور درآمدی دارند اما نگاه معلمی نگاه ما به ازای مادی نیست چون آنچه دریافت می‌کنند به اندازه زحمت‌ها و تلاش‌های آن‌ها نیست.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه ما در کشور مدیون جامعه فرهنگیان و معلمین هستیم افزود: معلمان نسبت به شغل خود دلسوزی زیادی دارند و فراتر از وظیفه‌ای که بر عهده دارند کار انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر زمان تهدیدهای بزرگ ملی و کشوری بر ما حادث شده بسترهای زیبایی هم جلوه پیدا کرده است گفت: در جنگ تحمیلی که یک تهدید ملی برای کشور ما محسوب می‌شد در یک نگاه کشتار، خسارت‌های جانی و مالی و بی سرپرستی را به دنبال داشت اما شتاب ما را در بسیاری از ارزش‌ها و پیشرفت‌های مادی زیاد کرد زیرا در کشور نگاه به تهدید از دید کنترل کردن و تبدیل آن به فرصت است.

ریحانی افزود: در هشت سال دفاع مقدس آموزش و پرورش در منطقه دایر بود و مدارس ایثارگران هم با جان و دل برای عقب نماندن رزمندگان تلاش می‌کردند.

وی گفت: در دفاع مقدس این معلمین بودند که درس جهاد و عشق می‌دادند و در سنگر علم با محصلین به شهادت می رسیدند چنانچه می‌بینیم بیشتر این شهدا مربوط به این قشر و دانش‌آموزان است.

ریحانی با اشاره به زلزله سال 96 در سرپل ذهاب بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این حادثه تأکید کردند تلاش شد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: چنانچه امروز شاهدیم مناطق زلزله‌زده به شهرستانی به لحاظ ساختمانی زیبا و محکم تبدیل شده است و همدلی، نوع دوستی و کمک مومنانه‌ای که در آن زمان در کشور به وجود آمد بی‌نظیر بود و همین زیبایی‌ها است که کشور ما را در مقابل همه تهدیدها سربلند و با عزت نگه می‌دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در این زلزله اولین کانکس‌ها و چادرها و جایی که کارش را سریع شروع کرد مدارس بودند.

وی گفت: امروز هم در این بیماری که در همه دنیا و کشور ما نیز حادث شده است اگرچه صحنه‌های نازیبایی از مرگ و میر و از دست دادن عزیزان می‌بینیم اما اتحاد، یکپارچگی و نوع دوستی که در این خصوص شکل گرفته زیبا است.

ریحانی افزود: در این شرایط یکی از بسترهایی که زیباست تلاش‌های آموزش و پرورش جهت تحصیل دانش‌آموزان است که باید به این تلاش‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: این شرایط بسیار کار آموزش و پرورش را نسبت به زمانی که دانش آموزان در کلاس درس حاضر بودند سخت‌تر کرده و برنامه‌ریزی و زندگی جاری فرهنگیان مختل شده، به طوری که شبانه‌روز درگیر بحث آموزش هستند.

ریحانی دغدغه معلمین جهت عقب نماندن محصلین از تحصیل را بسیار ارزشمند دانست و کرد: برخی از معلمین وقتی می‌بینند دانش‌آموزان ابزار و لوازم ارتباط برای آموزش را ندارند تلاش می‌کنند و حتی با هزینه شخصی آن ‌لوازم را تهیه کرده تا محصلین از درس عقب نمانند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین انسان‌های متعهد و چنین اتحاد و زیبایی‌های دیده نمی‌شود چنانچه می‌بینیم کشورهایی که مدعی بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی و مادی هستند کیلومترها صف برای غذا می‌کشند اما در کشور ما با حفظ کرامت این را وظیفه خود می‌دانیم که کمک‌ها را به در منازل ببریم.

ریحانی اظهار کرد: پویش لبخند نگاهی است به زحمات فرهنگیان تا به آن‌ها بگوییم این زحمات هیچگاه فراموش نخواهند شد.

وی گفت: مهم‌ترین بحث که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند رشد علمی با نگاه انقلابی در جامعه است که مسئولیت آموزش و پرورش را مضاعف کرده است.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم به شرایط سخت تعلیم و تربیت توسط معلمین در شرایط کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: چه بسیار معلمینی که در سراسر کشور در تخت‌های بیمارستانی بستری بودند و جانشان را فدا کردند اما تا لحظه آخر دانش‌آموزان را فراموش نکردند.

وی عنوان کرد: کلاس مجازی اگرچه قوانین مشخصی دارد، اما نمی‌تواند به نظم و دقت کلاس‌های حضوری برگزار شود و می‌توان گفت سختی‌های این فضا بسیار بیشتر از کلاس‌های حضوری است.

یزدان‌پناه به بیانات رهبر معظم انقلاب در تابستان 99 در دیدار با فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پرورش و تلاش‌هایی که در زمان کرونا انجام داده است اعلام رضایت کردند.

وی عنوان کرد: امروز در استان کرمانشاه با 350 هزار دانش‌آموز، 30 هزار معلم، 30 هزار بازنشسته و 14400 کلاس درس و 4000 مدرسه سعی کردیم با همت معلمین ایثارگر بخشی از مطالبات جامعه را طوری فراهم کنیم که نگرانی و ناراحتی خاطر ایجاد نشود.

یزدان‌پناه گفت: علمی که در کنار تربیت نباشد اعتباری ندارد و در هیچ جای دنیا قابل پذیرش نیست و هرجا علم به تنهایی قد کشیده و پرورش و تربیت در کنارش نبوده به فساد تبدیل شده است اما جایی که علم و تربیت با هم توأم باشند موفق عمل کرده است.

پویش «لبخند رضایت» جهاد آموزشی برای کمک به بازماندگان از تحصیل است

صلاح الدین قره‌تپه مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از نهادهایی که در دوران کرونا مورد لطمه قرار گرفت و دچار اختلال شد مجموعه آموزش و پرورش بود.

وی به برخی از آسیب‌های آموزش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: قطع ارتباط چهره به چهره معلمان و دانش‌آموزان، بوجود آمدن حواشی برای معلمان، آسیب‌های اخلاقی به دانش‌آموزان در فضای مجازی، فشارهای روانی به والدین به دلیل ناکافی بودن سواد رسانه، مشکلات جسمی بدلیل کم‌تحرکی، ناتوانی بعضی خانواده ها در خصوص تامین لوازم برای آموزش مجازی و در نهایت اختلال در زندگی شخصی معلمان از مهمترین موارد آسیب آموزش در دوران کرونا است.

قره‌تپه بیان کرد: مبنای برگزاری چنین برنامه‌ای برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند نباید زحمات معلمان در این دوران کرونا نادیده گرفته شود و همچنین به مبحث پرورش هم تأکید داشتند.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه به هدف این پویش "لبخند رضایت" اشاره کرد و گفت: هدف این پویش ایجاد یک نهضت همگانی و مستمر برای کمک به جامعه معلمان، برای ایجاد بهینه فعالیت‌های آموزش پرورش در دوران کرونا، تقدیر از معلمان مجاهد، ایجاد نهضت معلم یاری برای فعالیت‌های پرورشی و جهاد آموزشی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در فضای مجازی است.

انتهای پیام/832/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار