کد خبر: ۱۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح خدمات مجازی در هشت کتابخانه زنجان خبر داد.

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در دوران کرونا، به دلیل محدودیت‌های که در تعاملات انسانی پدید آمد و استفاده از راهکاری چون قرنطینه شدن و نظیر آن برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس، موجب برجسته شدن و بازشکوفایی خدمات مجازی در کتابخانه‌ها شد.

وی تصریح کرد: با توجه به خطراتی که بازگشایی کتابخانه‌ها داشت، از همین رو طی یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی در مقاطعی تعطیل و در مقاطعی هم با کمتر از ظرفیت خود فعالیت کرده‌اند، از همین رو اغلب خدمات به صورت مجازی ارائه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا گفت: دراین دوره اگر چه حضور اعضای کتابخانه کم رنگ شده است، ولی کتابخانه‌ها فعالیت خود را تعطیل نکردند و کتابداران با حضور در محل کار، خدمات خود را به صورت مجازی و غیرحضوری برای حفظ فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

نیک‌بخش در ادامه از اجرای طرح خدمات مجازی خبر داد و افزود: این طرح با هدف تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان، محققان و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی، خدمات دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح افراد می‌توانند از طریق ایمیل کتابخانه، موضوع مورد نظر و درخواست خود را اعلام کنند تا در اولین فرصت اطلاعات موردنیاز با هزینه کم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در هشت کتابخانه عمومی اجرایی می‌شود، گفت: کتابخانه‌های سید افضل موسوی، حاج احمد مهدوی، سهرودی، فرهنگ زنجان، فجر شهرستان خدابنده، کوثر شهرستان خرمدره، علامه طباطبایی شهرستان ابهر، حکیم هیدجی شهرستان ابهر» مجری این طرح هستند.

وی ادامه داد: اعضایی که عضو سراسری کتابخانه‌های استان هستند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و در مراحل بعدی این طرح در تمامی کتابخانه‌های استان اجرا خواهد ‌شد.

انتهای پیام/73004/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار