کد خبر: ۱۵۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
زمینه لازم برای استفاده از امکانات زیرساختی در خصوص رمز ارز‌ها در کشور ما فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در همایش رونمایی از خودپرداز‌های ملی رمز ارز‌ها محبیان مدیر شرکت بلاکچین مستر انگلستان اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما زمینه‌ای برای استفاده از امکانات زیرساختی در خصوص رمز ارز‌ها فراهم نشده است و بعضی از پدیده‌های نوظهور مانند بلاکچین، رگولاتوری و قوانین مقررات مربوط به آن وجود ندارد.
بیشتر بخوانید

او ادامه داد: به تازگی بانک مرکزی طی چند بخشنامه به استفاده از رمز ارز‌ها برای تجارت پرداخته است که این موضوع نیازمند زیرساخت‌های لازم است. جمع GDP دو کشور ایران و ترکیه کم‌تر از حجم معاملات رمز ارز‌ها در دنیاست و این مسئله نشان می‌دهد رمز ارز‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.
این مقام مسئول بیان کرد: اتفاقات رخ داده در خصوص رمز ارز‌ها طی ۱۲ سال اخیر بدون دخالت شرکت‌های اقتصادی و بانک‌های بزرگ بوده است. سیستم بانکی کشور باید هرچه سریع‌تر وارد این موضوع شود. کشور ما از نظر تولید، صادرات و استفاده از شبکه بانکی بین الملل با مشکل مواجه است. یکی از راه حل‌های اساسی در دنیا برای حل مشکلات رمز ارز‌ها هستند. براین اساس نشریه‌ای با کمک دانشمندان تهیه و توانستیم اولین ماهنامه ایران را در حوزه بلاکچین معرفی کنیم.
 
در این همایش سبحانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سبحان اظهار کرد: حوزه رمز ارز‌ها ابهامات زیادی برای همه افراد از جمله افراد متخصص در این زمینه دارد. کشور ما در این زمینه محدودیت‌های زیادی دارد. پول دیجیتال با پول‌های رمز نگاری شده تفاوت‌های بسیاری دارد. پول رمز پایه، پول دیجیتال نیست و اجماع به آن ارزش می‌دهد.
 
او ادامه داد: بلاکچین باید فراملی و بی طرف باشد یعنی هیچ دولت و بانکی نتواند روی آن نظارت داشته باشد. همچنین برای همه مردم دنیا این شرایط یکسان باشد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار