کد خبر: ۱۵۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
گروه استان‌ها- معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به عاری بودن زنجان از کرونای انگلیسی گفت: ۲۵ درصد جمعیت استان در مقابل ویروس کرونا دارای ایمنی بوده اما هنوز ۷۵ درصد مردم ایمنی مربوطه را پیدا نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان، محمد‌رضا صائینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش‌رو بودن ایام نوروز و تعطیلات امکان مسافرت‌ها وجود دارد که این مسئله می‌تواند شرایط استان را از لحاظ ابتلا به کرونا و شیوع آن تغییر دهد و آمار مبتلایان بالاتر رود به همین دلیل اگر وضعیت به نحوی پیش رود که شرایط استان از لحاظ رنگ‌بندی کرونا به هم بخورد ناچار به اجرای برخی محدودیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری طبق مصوبه ستاد کرونا فعالیت تمام اصناف شهرستان زنجان از روز شنبه 16 اسفندماه بعد از ساعت 21 ممنوع است، افزود: تردد خودروها نیز بعد از ساعت 21 ممنوع می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 25 درصد جمعیت استان زنجان ایمن شده و 75 درصد هنوز ایمنی مربوط به بیماری کرونا را پیدا نکرده‌اند، گفت: اگر نحوه استفاده از ماسک صحیح باشد و همه ملزم به استفاده از این وسیله حفاظتی شوند ایمنی در برابر کرونا 95 درصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در زمره موفق کشور‌های تولید کننده واکسن کرونا قرار دارد گفت:   واکسن پاستور، واکسن برکت و واکسن رازی که توسط کشورمان تولید شده‌اند از جمله واکسن‌های کرونا در دنیا هستند بنابراین دانشمندان ایرانی گام‌های علمی بلندی در این زمینه برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونای انگلیسی در برخی استان‌های همجوار مشاهده شده است، تصریح کرد: در استان زنجان بیش از 30 مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی گزارش شده است اما بعد از ارسال نمونه به آزمایشگاه‌ تایید شده که هیچ گونه مثبت آزمایشگاهی در ابتلا به این ویروس جهش‌یافته در بیماران بستری، سرپایی و فوتی‌های استان وجود ندارد.

صائینی با بیان اینکه زنجان به عنوان مرکز تامین و توزیع واکسن در شمال غرب کشور مطرح است، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در  چهار مرحله انجام می‌گیرد در فاز نخست در دو قسمت برای شاغلان ICU، اورژانس بیمارستانی و بخش‌های که به طور مستقیم با کرونا ارتباط مستقیم دارند ایمن‌سازی انجام می‌شود.

وی افزود: در ادامه روند تزریق واکسن شاغلانی که در کلینیک‌های خصوصی، بخش‌های خصوصی و افرادی که به هر نحوی با کرونا درگیر هستند به ترتیب قبل از عید واکسیناسیون این افراد نیز تکمیل می‌شود و این در حالی است که در مرحله دوم نیز تزریق واکسن به معلولان و سالمندانی که در مراکز تجمع حضور دارند انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار