کد خبر: ۱۵۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
ما در این مقاله قصد داریم در مورد یکسری از نکاتی صحبت کنیم که می تواند یک راهنمای خرید موبایل خوب برای شما باشد.

راهنمای خرید موبایل

اگر شما چند سال  پیش برای خرید موبایل اقدام می کردید مسلما می توانستید خیلی راحت تر انتخاب خود را انجام دهید. اما در طی چند سال اخیر و با توجه به افزایش برندهای موبایل در کشور، انتخاب موبایل برای خرید نسبت به قبل کمی سخت تر شده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد یکسری از نکاتی صحبت کنیم که می تواند یک راهنمای خرید موبایل خوب برای شما باشد.

انتخاب از بین برندها:

با توجه به اینکه امروزه خیلی از افراد برای خرید موبایل به سمت برندهای چینی رفته اند، ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که برندهایی مانند شیائومی ، آنر و هواوی را زیر ذره بین قرار دهید. همچنین سامسونگ هم طی چند سال اخیر با بالابردن قیمت های گوشی هوشمند خود کمی کار را برای کسانی که قصد دارند گوشی باکیفیت و با قیمت معقول خریداری کنند را کمی سخت تر کرده است.

در بین این برندها ، شیائومی توانسته با پایین آوردن قیمت موبایل های خود و بالا بردن کیفیت آنها فروش بسیار بیشتری را برای خود رقم بزند. همچنین برند انر هم توانسته کیفیت موبایل های هوشمند خود را بالاتر ببرد و به عنوان یک شرکت زیر مجموعه هواوی فروش خوبی داشته است.

راهنمای خرید موبایل

البته اگر توانایی خرید برند سامسونگ را دارید پیشنهاد می کنیم که از قیمت بالای موبایل های آن صرف نظر کنید و مدله ای گرانتر آن را حتما بخرید. زیرا این برند همیشه سعی کرده تا در تولید گوشی های هوشمند ، بهترین کیفیت را ارائه کند.

بررسی شرکت نمایندگی قطعات:

اگر ما قصد خرید یک گوشی با یک برندی دارید که زیاد فروش خوبی ندارد، باید به این موضوع دقت کنید که آیا قطعات موبایل این برند در ایران به اندازه کافی وجود دارد؟ آیا این موبایل در بازار داخلی گارانتی باکیفیتی دارد یا نه؟

خیلی از افراد در هنگام خرید موبایل به این موضوع دقت می کنند که آیا قطعات موبایل این برند به تعداد زیاد در بازار وجود دارد؟ و آیا شرکتی که گارانتی آن را برعهده گرفته، یک شرکت معتبر داخلی هست یا نه؟

شاید مهمترین نکته در خرید موبایل بررسی موجود بودن قطعات گوشی باشد. زیرا اگر به طور مثال تاچ ال سی دی گوشی شما خراب شود حتما باید به دنبال پیدا کردن قطعات اصل باشید. زیرا قطعات فیک و تقلبی در بازار بسیار زیاد هست. قطعات مهمی مانند ال سی دی و باتری موبایل مهمترین و جزو گرانترین قطعات موبایل هوشمند هستند.

راهنمای خرید موبایل

کیفیت باتری:

در هنگام خرید دقت کنید که گوشی موبایل شما تا چند روز می تواند شارژ را نگه دارد. خیلی از افراد که در سنین نوجوانی هستن نیاز به موبایلی دارند که شارژ خوبی را بتواند نگه دارد. زیرا در شبانه روز به مدت طولانی از گوشی و مخصوصا اینترنت استفاده می کنند.

اما یکسری افراد هم زیاد با موبایل کاری ندارند و در طول روز بیشتر برای تماس های کاری از آن استفاده می کنند. این افراد باید موارد دیگری جز باتری موبایل را برای انتخاب در اولویت قرار دهند. مواردی همانند قوی بودن بدنه موبایل گزینه های مهمتری به نظر می آیند.

بررسی مشخصات رم گوشی:

اگر اهل بازی کردن با موبایل و باز کردن برنامه های زیاد و اپ های موبایلی هستید سعی کنید حداقل گوشی هایی با رم 4 را انتخاب کنید. البته اکثر گوشی های امروزی حداقل رم 4 را دارد.

به این نکته هم دقت کنید که فضای داخلی خود گوشی در چه اندازه ای است. پیشنهاد ما حداقل 64 گیگ هست. التبه بهتر هست بدنبال موبایل هایی بروید که قابلیت اضافه کردن رم خارجی هم داشته باشند. تا اگر در زمانی شما نیاز به حجم و فضای داخلی بیشتری پیدا کردید، بتوانید این حجم اضافی مورد نیاز را با کمک اضافه کردن رم برطرف کنید.

 

 

 

 

برچسب ها: موبایل ، گوشی ، شیائومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار