کد خبر: ۱۵۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

بایدن ممکن است اختیارات جنگی خود را به دلیل مجوز حمله هوایی به سوریه از دست بدهد. سناتورهای آمریکایی می گویند اختیارات رئیس جمهور برای حملات نظامی، آمریکا را بطور دائم در حالت جنگی قرار می دهد.

به گزارش ایسنا به نوشته دیلی میل، تیم کین سناتور دموکرات و تاد یانگ، سناتور جمهوری خواه آمریکایی طرحی برای سلب اختیار نظامی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به سنا ارائه کردند.  این دو خواهان لغو اختیارت ۱۹۹۱ و ۲۰۰۲ برای اعلام استفاده از زور توسط رئیس جمهور آمریکا شدند.این دو سناتور دموکرات در حالی این طرح را ارائه کردند که نمایندگان کنگره آمریکا نارضایتی خود از حمله هوایی اخیر دولت بایدن به مواضع مقاومت در شرق سوریه را ابراز کرده‌اند.

مجوز استفاده از ارتش توسط رئیس جمهور آمریکا طی این سالها برای توجیه حملات به خاورمیانه استفاده شده است.

کین می گوید این امر کشور را بطور دائم در حالت جنگی قرار می دهد.

بایدن در حال حاضر متهم به استفاده از اختیارات جنگی خود پس از حمله هوایی هفته گذشته به سوریه بدون مشورت و تایید از کنگره است.

کین در این باره اعلام کرد: حمله هوایی هفته گذشته به سوریه بیانگر آن است که هر کدام از احزاب در رأس باشد ممکن است از اختیار جنگی استفاده کند.

به گفته این سناتور «کنگره آمریکا مسئول ارائه مجوز جدید و لغو برخی مجوزهای غیر ضروری پیشین» است.

پولتیکو اعلام کرد که این لایحه ساعاتی پس از حمله به پایگاه آمریکا در عین الاسد ارائه شده است.

براساس قانون اساسی آمریکا، کنگره و نه رئیس جمهور مسئول صدور مجوز برای جنگ است. این سناتورها می گویند باید اقداماتی صورت گیرد تا اختیار اعلام جنگ از کاخ سفید به کنگره بازگردد.آنها معتقدند که این اقدامات باید مستقیما با توجه به عراق صورت گیرد و این امر هیچ تاثیری بر عملیات های آمریکا علیه داعش ندارد.

انتهای پیام 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار