کد خبر: ۱۵۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابتلای 47 هزار و 345 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 172 نفر طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ه گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 40 هزار و 348 مورد بوده است که 165 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 47 هزار و 345 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 997 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 793 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 145 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 169 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 964 نفر اعلام شده است.

قطعا توقف سفرها در جلوگیری از ورود به پیک موثر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در حال حاضر طبق آمار تعداد موارد مرگ و میر پایین آمده وقتی این تعداد پایین می‌آید به معنای این نیست که در مرگ و میرها فقط جوانها فوت کرده اند،  همچنان مرگ و میر افراد پرریسک بالاست استان از لحاظ تعداد موارد مرگ و میر پایین آمده و قابل قیاس زمان پیک نیست.

محمدرضا صائینی با توصیه اکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده درست از ماسک و بهداشت فردی افزود:  ۹۵درصد ایمن ماندن از ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است، ادبیات ویروس این است که اگر مواردی برای پیشگیری انجام ندهیم ویروس از هر فرصت استفاده می‌کند و دیگران را مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه ما نگران موج بلندتر هستیم، افزود: ویروس با کسی تعارف ندارد مثل وضعیت انگلیس که موجب درگیری جدی آنها با ویروس شد.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان تعداد واکسن‌های وارد شده به استان را به نسبت جمعیت، کادر درمان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند عنوان کرد و افزود: خوشبختانه واکسن‌های متناوبی وارد کشور شده و این تعداد افزایش خواهد یافت و امیدواریم تا قبل از سال جدید فاز اول را در استان تمام کنیم و برای افراد کاملا عادی که هیچ شرایطی ندارند و جز آن دسته بندی نیستند در فاز ۴ قرار دارند و آنها اواخر تابستان سال آینده ایمن‌سازی خواهند شد فاز دوم و سوم افراد سالمند ۶۵ سال به بالا هستند و افرادی که بیماری زمینه‌ای در اولویت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به این مطلب که کشور ما توانمندی تولید واکسن و مواد بیولوژیک را دارد، گفت: در کشور از سه طرق اقدام به تولید واکسن شده واکسن پاستور که با همکاری کوبا است که اواخر فروردین عملیاتی می‌شود و در اردیبهشت استفاده خواهد شد، واکسن برکت و واکسن رازی فاز 2 را طی کرده که همه از غول‌های واکسن دنیا هستند و چون خودمان تولید می‌کنیم و با هزینه کمتر قطعاً از کشورهای پیشرفته دنیا در آینده جلوتر خواهیم بود. 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مسافرت نرویم هیچ اتفاقی نمی‌افتد پس سال۱۴۰۰ را طوری برنامه‌ریزی کنیم که دچار مشکل نشویم و قطعا توقف سفرها در جلوگیری از ورود به پیک موثر است.

انتهای پیام/73004/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار