کد خبر: ۱۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

به دنبال هشدار پلیس کنگره آمریکا در رابطه با توطئه یک گروه چریکی برای نفوذ به این ساختمان که در ششم ژانویه هم هدف حمله مرگباری قرار گرفت، جلسه امروز (پنجشنبه) مجلس نمایندگان لغو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود امروز درباره لایحه اصلاح پلیس جلسه بررسی و رای‌گیری برگزار کند اما یک مقام مطلع گفت پس از هشدار پلیس کنگره که از شناسایی یک گروه چریک و تلاش آن برای ایجاد تهدید امنیتی خبر داد، برنامه‌ها تغییر کرده است.

با این حال، برنامه امروز سنا برای آغاز بررسی بسته کمکی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با آثار کووید-۱۹ پای بر جاست.

مقام های آمریکایی گفته اند که افراطگرایان جناح راستگرا در میان جمعیت هوادار دونالد ترامپ که شش ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا حمله ور شدند، حضور داشتند. آنها اختلال کوتاهی در جلسه تایید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ ایجاد کردند. این حمله همچنین پنج کشته بر جای گذاشت.

پلیس کنگره آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت اطلاعاتی درباره نفوذ احتمالی به این ساختمان، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

در این بیانیه آمده است: ما اطلاعاتی در مورد توطئه و نفوذ احتمالی یک گروه چریکی ناشناس به کنگره در روز چهار مارس (امروز) دریافت کردیم. از همین رو ما تدابیر امنیتی را به شدت افزایش، موانع فیزیکی (اضافی) را تعبیه کردیم و تعداد پرسنل را افزایش دادیم تا امنیت کنگره، شهروندان و افسران پلیس را تامین کنیم.

انتهای پیام

 
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار