کد خبر: ۱۵۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
گروه استانها- نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بازار در مواردی به جولانگاه سودجویان تبدیل شده است گفت:تشکیل صف های طولانی برای تامین اقلام مصرفی در شأن مردم ما نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته خواستار نظارت جدی بر بازار در نزدیکی شب عید شد و اظهار داشت: در شرایط فعلی که با گرانی و گاهی کمبود کالا مواجه هستیم، مشاهده می کنیم که مردم برای خرید مایحتاج خود در صف قرار می‌گیرند و این شایسته مردم ما نیست و لازم است که از آنها به خاطر این مشکلات عذرخواهی کنیم.

وی افزود: برای حل این مشکل در گام اول مسئولان دولتی که وظیفه نظارت بر بازار را دارند، باید به وظیفه خود به درستی اقدام کنند و از آن غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف استان آماده همکاری به جهت کنترل و نظارت بر بازار است، مطرح کرد: بسیج و ستاد امر به معروف ظرفیت‌هایی است که آماده و پا به کار هستند تا اگر مسئولان دولتی صلاح دانستند وارد عرصه نظارت شوند.

وی با بیان اینکه از مردم هم می خواهیم که در خریدهای خود تعادل را رعایت کنند، عنوان کرد: اخلاق اسلامی در شرایط فعلی این طور حکم می‌کند که تعادل را رعایت کنیم، اما شاید برخی بگویند اگر کالایی را امروز تهیه نکنیم، در آینده باید مبلغ بیشتری برای آن پرداخت کنیم و لذا لازم است که مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه همدان خواستار سامان دادن به بازار توسط مسئولان شد و اظهار داشت: در کنار آنکه مسئولان باید نسبت به وضعیت بازار و ایجاد آرامش در آن تمام تلاش خود را به کار گیرند لازم است که مردم هم در خریدهای خود رعایت کنند تا با مشکل کمبود مواجه نشویم.

وی سومین ضلع رفع مشکلات را رعایت انصاف توسط فروشندگان دانست و گفت: متاسفانه گاهی بازار جولانگاهی برای برخی از فروشندگانی می شود که به دنبال سو استفاده از شرایط موجود هستند.

شعبانی تصریح کرد: البته این موضوع مشخص است که وظیفه اصلی بر دوش متولیان است و اگر قیمت‌ها دچار نوسان نشود و بازار کنترل شود، این مسائل مشکلات دیگر به وجود نخواهد آمد.

وی با گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خطاب به اعضا هیأت‌های امنا مساجد گفت: امروز لازم است که فضای حضور جوانان در مساجد فراهم شود و از مساجد به عنوان بستری مناسب برای تربیت جوانان و تبیین بیانیه گام دوم استفاده کرد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری به تبیین دیدگاه اسلام نسبت به این موضوع پرداخت و مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بسیار تاکید داشته‌اند و باید بدانیم که این نعمت های الهی امانتی در دست ما است و باید آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله محیط زیست در اسلام بسیار مورد توجه بوده است، عنوان کرد: از دیگر مسائلی که با آن روبرو هستیم، موضوع فرسایش خاک است و باید با استفاده درست اجازه ندهیم باغ‌ها از بین برود و ساختمان‌هایی به جای آن سبز شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه باید حافظ کوه و باغ های استان باشیم، گفت: در شمال شرقی شهر همدان فضا برای توسعه و ساخت و ساز زمین وجود دارد و نباید اجازه زمین خواری و کوه خواری داده شود.

وی با اشاره به حضور کودکان و نوجوان در فضای مجازی، مطرح کرد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان دسترسی به فضای مجازی را دارا هستند، لازم است تا نسبت به تربیت آنها حساس باشیم و اجازه ندهیم این فضا بستری برای شبیخون فرهنگی دشمن تبدیل شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما مخالف فضای مجازی نیستیم، گفت: از مسئولان این گلایه وجود دارد که باید پروتکل‌های لازم در جهت دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی را طراحی و تعیین کنند.

وی ادامه داد: مسئول دولت اسلامی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرد و به اسم اسلام مدیریت می‌کند، موظف است تا تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان و نوجوانان به دغدغه‌های مردم پاسخ بگوید و اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این فضا رها شود، اظهار داشت: امیدوارم هستیم مسئولان نسبت به دغدغه‌های مردم گوش شنوایی داشته باشند و به آنها پاسخ دهند.

انتهای پیام/741/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار