کد خبر: ۱۵۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: فلسفه بعثت انبیا دعوت به تقوای الهی است و دو هدف مهم بعثت انبیا، اقامه عدل و برپایی حکومت الهی است که با تحقق این دو، عبادت مخلصانه حق که هدف اصلی بعثت انبیاست محقق می‏‌شود.

به گزارش خبرگزای فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا بیشتر شده وبه مردم توصیه شد که سفر نروند، چرا که اگر کرونا ادامه پیدا کند مشکلات معیشتی بیشتر خواهد شد، از همه مردم، علی‌الخصوص بازاریان عزیز می‌خواهم کرونا را جدی بگیرند و از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری نمایند.

وی همچنین از وضع نابسامان شهرستان پارس آباد انتقاد کرد و افزود: امیدوارم با همکاری مردم و کمک تمامی اقشار و دستگا‌های اجرایی به شهردار جدید، شهرمان را از نابسامانی نجات دهیم.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: هدف اصلی بعثت انبیاء، همان عبادت مخلصانه خداست که سعادت جاودانه انسان، در آن است و همین عبادت مخلصانه است که بشر را جانشین خدا می‏‌کند و همه هستی را خاضع و فرمانبردار انسان می‏‌سازد.

وی اضافه کرد: فلسفه بعثت انبیا دعوت به تقوای الهی است.

باقری بنابی بیان داشت: دو هدف مهم بعثت انبیا، اقامه عدل و برپایی حکومت الهی است که با تحقق این دو، عبادت مخلصانه حق که هدف اصلی بعثت انبیاست محقق می‏‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس نگاه اسلام، انسان در دنیا آفریده شده و باید بهره دنیایی خود را داشته باشد؛ اما با نگاه آخرتی. دنیا مزرعه آخرت است؛ نه چنان غرق در دنیا شود که افراط در دنیاطلبی و آز و طمع در وی ایجاد شود و نه از آن سو، در آخرت‌نگری افراط کرده و در دنیا گوشه‌گیر باشد.

اسلام طرفدار اعتدال است

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه اسلام طرفدار اعتدال است، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد بر اساس باور الهی در معیشت و سبک زندگی خود، میانه‌روی را رعایت کند، رویه مورد توصیه اسلام، ساد‌ه‌زیستی است؛ فرد نه غرق در دنیا و تمتعات دنیا شود و نه از دنیا و بهره دنیایی خود غافل شود. افراد باتقوا اهل فضیلت هستند اما اهل افراط و تفریط نیستند.

باقری بنابی تأکید کرد: از سرمایه‌داران بیله‌سوار تقاضا داریم بخشی از سرمایه را در صندوق قرض‌الحسنه شهید بهشتی پارس آباد که هدف اصلی آن دستگیری از مستمندان است، سپرده‌گذاری نمایند.

وی ضمن گرامیداشت روز درختکاری بیان داشت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد گفت: درختکاری یک عمل مقدس است و  تخریب جنگل‌ها، منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی بلای بزرگی است که آینده بشر و حیات در کره زمین را به خطر می‌اندازد، بنابراین مسؤولان و همه مردم، باید در مقابل این تخریب‌ها بایستند.

انتهای پیام/3463/630/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار