کد خبر: ۱۵۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با اشاره به کاهش اثربخشی واکسن‌های موجود در برابر جهش‌های ویروس کرونا،‌ درباره چهارمین موج شیوع این ویروس در آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا جمعه هشدار داد که توقف کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، این کشور را با خطر افزایش مجدد تعداد مبتلایان و افزایش مرگ ومیرهای ناشی از ابتلا به گونه‌های جدید این ویروس مواجه خواهد کرد.

وی که در کنفرانس روزانه کاخ سفید درباره اقدامات گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا صحبت می‌کرد، گفت: «تعداد مبتلایان روزانه در حدود 60 هزار تا 70 هزار نفر در روز ثابت مانده است. زمانی که شاهد این نرخ ثابت باشیم بدان معناست که در معرض خطر اوج گرفتن مجدد هستیم.»

فائوچی گفت که سه موج قبلی در ویروس کرونا زمانی که به خط ثابتی در ابتلای روزانه رسیدند همچنان تعداد مبتلایان بالایی داشتند. موج نخست که در بهار گذشته روی داد تعداد مبتلایان در عدد 20 هزار نفر خط ثابتی را دنبال کرد. اوج گیری دوم در تابستان روی عدد 40 هزار نفر به ثبات رسید و این روزها اوج گیری سوم روی عدد 60 هزار تا 70 هزار نفر ثابت شده است.

این مقام آمریکایی هشدار داد که جهش و تکامل ویروس کرونا سبب شده تا این ویروس روندی برای محافظت از خود در برابر پادتن‌هایی که توسط تزریق واکسن ایجاد می‌شود ایجاد کنند.

وی گفت که کاهش تعداد مبتلایان از 250 هزار نفر در اوایل ماه ژانویه به تعداد کنونی سبب شده تا نیمی از ایالت‌های آمریکایی به کاهش محدودیت‌ها پرداخته و برخی از ایالت‌ها نیز به طور کامل این محدودیت‌ها را پایان بخشیده‌اند.

فائوچی گفت که واکسن‌ها نشان داده‌اند که در برابر جهش‌هایی که در ویروس کرونا در برزیل و آفریقای جنوبی روی داده اثرگذاری کمتری دارند و شرکت‌های تولید کننده واکسن در تلاش برای تقویت واکسن‌ها یا تولید واکسن‌های جدید هستند.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدود 29 میلیون نفر افزایش یافته و تعداد قربانیان نیز به بیش از 520 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار