کد خبر: ۱۵۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید در حالی بار دیگر حمله به مواضع مقاومت در سوریه را قانونی خواند که سناتورهای دو حزب معتقدند رئیس جمهوری آمریکا اختیاری برای چنین کاری نداشته است.

جن ساکی روز جمعه در نشست خبری روزانه خود درباره طرح سناتورهای دو حزبی برای اصلاح قانون اختیار جنگی رئیس جمهوری این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: بدیهی است که قانون پیشین منسوخ شده است و مربوط به ۱۸ یا ۱۹ سال پیش است. این بحثی است که رئیس جمهوری امیدوار است در مشارکت و با رهبری سناتور کین انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید درباره حمله هوایی به مواضع مقاومت در سوریه که هفته گذشته رخ داد، هم مدعی شد این اقدام بر اساس یک فرایند کامل قانونی انجام شده است.

ساکی اظهار کرد: ما این مساله را بررسی کردیم و به قانونی بودن حمله هوایی، اطمینان داریم. آنها در دفاع از نیروی مسلح آمریکا که در خارج از کشور مورد تهدید قرار گرفته بودند، انجام شد. ما از رویکرد خود و اختیاراتی که برای این حمله داشتیم، اطمینان داریم.

سناتور تیم کین به همراه چند سناتور دیگر از هر دو حزب، طرحی را ارائه داده‌اند که رئیس جمهوری نمی‌تواند با استفاده از اختیارات جنگی پیشین در جنگ عراق برای حمله جدید استفاده کند.

به اعتقاد آنها، حمله اخیر که دولت بایدن تلافی‌جویانه خوانده است می‌تواند آمریکا را در وضعیتی بحرانی قرار دهد که پیش از این، کنگره درباره آن بحث نکرده است.

23311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار