کد خبر: ۱۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌ سفر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا سفرهای نوروزی مشروط به استفاده از تورهای گردشگری و رزرو مراکز اقامتی گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، ولی تیموری اظهار کرد: سالی را توام با اضطراب و استرس پشت سرگذاشته‌ایم و مردم و مسئولان درگیر ویروس منحوس کرونا بوده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌ سفر ادامه داد: شرایط خاصی برای کشور به‌وجود آمده که لازم‌ است فضای شور، نشاط و امید به جامعه برگردد.

وی تاکید کرد: از طرفی باید به گونه‌ای عمل کنیم که دستاوردهایی که تاکنون در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داشته‌ایم را از دست ندهیم.

تیموری درباره سفرهای مسئولانه و ایمن اظهار کرد: پیش شرط این سفرها این است که شرایط فعلی تغییر نکند و همین شرایط ماندگار باشد و البته ماندگاری این شرایط نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر رعایت آن است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از تأسیسات و خدمات گردشگری گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و خدمات‌دهندگان در تأسیسات گردشگری به خوبی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه جلسه ۵۵ ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا با رزرو مراکز اقامتی گردشگری بیان کرد: مهم‌ترین مسئله این است که سفرهایی مجاز و مورد تائید است که از مسیر تأسیسات و مراکز خدمات گردشگری باشد چون در تأسیسات گردشگری پروتکل‌های بهداشتی به‌شدت رعایت می‌شود.

تیموری تصریح کرد: برای ورود مسافر به شهرهای مسافرپذیر دارای وضعیت زرد، طی روزهای آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد با کمک دست‌اندرکاران و مردم در نوروز ۱۴۰۰  به گونه‌ای عمل کنیم که هم سفرهای نوروزی انجام شود و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به تاثیر رکود گردشگری بر اقتصاد خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد گفت: اشتغال افرادی زیادی حتی به غیر از افراد شاغل در تأسیسات گرشگری وابسته به حضور زائران و گردشگران است که اکنون با چالش مواجه شده است.

تیموری افزود: همه ما مصمم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم اما با این رویکرد که گشایشی در این بازه زمانی در اقتصاد گردشگری به‌وجود آید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عدم محدودیت شهرهای دارای وضعیت زرد و مسافرپذیر تاکید کرد و ادامه داد: اگر مشهد را به عنوان شهر زرد مسافرپذیر محدود به این تبصره‌ها کنیم در عمل ۵۰ درصد تاسیسات اقامتی کشور از فرآیند «تأمین خدمات ایمن سفر» خارج خواهند شد البته این مشکل برای شهرهای دیگر مثل اصفهان و دیگر شهرهای مسافرپذیر نیز صدق می‌کند.

هم‌چنین در این جلسه کمیته‌های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی‌هایی ارائه کردند و آمادگی استان برای میزبانی از گردشگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 70051

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار