کد خبر: ۱۵۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه جمعه گفت که مسکو خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشستی برای بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک و بازگشت ایران به تعهداتش تحت برجام شد. وی که با «روسیه 24» مصاحبه می‌کرد، گفت: «واضح است که این نشست باید هر چه سریعتر آغاز شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه جمعه گفت که مسکو خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشستی برای بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک و بازگشت ایران به تعهداتش تحت برجام شد.

وی که با «روسیه 24» مصاحبه می‌کرد، گفت: «واضح است که این نشست باید هر چه سریعتر آغاز شود.»

اولیانوف اضافه کرد:‌«ما از حوادثی که در جریان نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی داد عبور کردیم. ما باید به کار خود بپردازیم.»

روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح خود تحت حمایت آمریکا برای تصویب قطعنامه در انتقاد از ایران در شورای حکام آژانس عقب نشسته‌اند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در ادامه این مصاحبه گفت: «احتمالا ما نیازمند دیدار غیررسمی با مشارکت کنندگان در توافق هسته‌ای و آمریکا در راستای آغاز گفت‌وگو هستیم. در اصل، این کاملا امکان پذیر است اما از آنجایی که موضوع به خصوص برای ایران بسیار حساس است باید برخی از جزئیات شفاف شود.»

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت سال 1397 به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین‌المللی از توافق هسته‌ای که مورد تایید سازمان ملل بود خارج شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار