کد خبر: ۱۵۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
داده‌های مقدماتی به دست آمده از بررسی انجام‌شده به وسیله دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد واکسن کرونای شرکت آسترازنکا بر ضد گونه جهش‌یافته کرونای برزیلی یا P1 مؤثر است. رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت داده‌های این بررسی نشان می‌دهد واکسن آسترازنکا برای ایجاد حفاظت در برابر گونه ‌کرونای برزیلی نیاز به تغییری ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: داده‌های مقدماتی به دست آمده از بررسی انجام‌شده به وسیله دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد واکسن کرونای شرکت آسترازنکا بر ضد گونه جهش‌یافته کرونای برزیلی یا P1 مؤثر است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت داده‌های این بررسی نشان می‌دهد واکسن آسترازنکا برای ایجاد حفاظت در برابر گونه ‌کرونای برزیلی نیاز به تغییری ندارد.

تصور می‌شود گونه جهش‌یافته P1 از شهر مانائوس در آمازون برزیل منشأ گرفته باشد.

منابع آگاه می‌گویند نتایج کامل این بررس به زودی احتمالا تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منتشر خواهد شد.

نتایج اولیه یک بررسی قبلی نشان داده بود واکسن آسترازنکا اثربخشی کمتری در حفاظت در برابر گونه آفریقای جنوبی کرونا دارد. دولت آقریقای جنوبی پس از انتشار این نتایج استفاده از این واکسن را در این کشور متوقف کرد.

اطلاعات به دست آمده از یک بررسی در یک نمونه کوچک افراد نشان داد که واکسن چینی سینوواک هم ممکن است بر ضد گونه برزیلی موثر نباشند.

هنوز دانشگاه آکسفورد یا شرکت آسترازنکا درباره نتایج این بررسی جدید اظهارنظری نکرده‌اند.

برزیل در حال حاضر با موج طولانی و سنگین کرونا روبرو است که روز چهارشنبه باعث شمار بی‌سابقه ۱۹۱۰ مورد مرگ شد.

ظهور گونه یا واریانت P1 به اعتقاد اپیدمیولوژیست‌ها یا متخصصان همه‌گیرشناسی از جمله عواملی است که در افزایش موارد عفونت و مرگ ناشی از شیوع کرونا در برزیل موثر بوده‌اند و این امر باعث نگرانی جامعه علمی درباره ایجاد مقاوم این گونه ویروس در برابر واکسن شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار