کد خبر: ۱۵۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
نکونام پاگشای مجیدی را خراب می‌کند؟
تقابل استقلال و فولاد در تهران و پرسپولیس و نفت در آبادان جزو مهم‌ترین بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر است که امروز با هشت دیدار دنبال می‌شود.

پرسپولیس - صنعت نفت؛ بازی با آتش

تقابل استقلال و فولاد در تهران و پرسپولیس و نفت در آبادان جزو مهم‌ترین بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر است که امروز با هشت دیدار دنبال می‌شود.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (شنبه) ۱۶ اسفند با برگزاری هشت دیدار برگزار می‌شود. در مهم‌ترین دیدارهای این هفته، استقلال و فولاد در تهران دیدار می‌کنند و پرسپولیس در آبادان به مصاف شگفتی‌ساز فصل جاری می‌رود.

استقلال – فولاد/ ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۷:۳۰

جواد نکونام گربه سیاه استقلالی‌ها است و تقریبا آبی‌ها با مربیان مختلف مقابل بازیکن سابق تیمشان شکست خورده‌اند. از طرفی به علت حساسیت‌های بالای این تقابل، هم محمود فکری و هم فرهاد مجیدی با حواشی مختلفی در این تقابل روبه‌رو شده‌اند.

حالا مجیدی در اولین تجربه مربیگری خود در بازگشت به استقلال، با فولاد رو به رو می‌شود که در بازی رفت استقلال را با برتری دو بر یک شکست داد. جواد نکونام در مقابل شفر، استراماچونی، مجیدی و فکری بازنده نبوده و مجیدی امیدوار است که این طلسم را بشکند.

استقلال برای خروج از این وضعیت، نیازمند کسب سه امتیاز بازی است تا انتقام دو بازی قبل با فولاد را هم بگیرد و به وضعیتش در جدول رده‌بندی سروسامان بدهد اما فولاد هم با یک امتیاز کمتر، در کمین استقلال است و میخواهد رتبه سوم را به دست آورد.

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس/ ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۱۵

پرسپولیس، قهرمان نیم‌فصل نخست برای کسب هفتمین پیروزی متوالی خود به آبادان رفته و می‌تواند با تداوم این روند، صدرجدول را برای خود نگه‌دارد. از طرفی با باز شدن پنجره نقل و انتقالات، مهدی ترابی حالا در دسترس است و یحیی می‌تواند از بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر استفاده کند.

این موضوع با افت نسبی صنعت نفت آبادان، شگفتی‌ساز فصل جاری همرا شده که بعد از شروع قدرتمندانه، چند هفته‌های است در کسب پیروزی ناکام مانده است. پیروزی پورموسوی و شاگردانش در این بازی، هیجان را در لیگ برتر افزایش می‌دهد و باعث امیدواری تیم‌های تعقیب کننده خواهد بود.

پرسپولیس در آخرین بازی خود با یک گل از سد سایپا گذشت و صنعت نفت با نتیجه ۰-۲ به پیکان باخت.

آلومینیوم اراک – سپاهان/ ورزشگاه امام خمینی اراک - ساعت ۱۵:۳۰

با برگزاری نیمی از بازی‌های لیگ، حالا سپاهان مهمترین تعقیب کننده پرسپولیس است و بیشترین شانس را در میان سایر تیم‌های لیگ برتری برای متوقف کردن شاگردان گل‌محمدی در سیدن به پنجمین قهرمانی متوالی دارد. آن‌ها بعد از سه پیروزی متوالی، مقابل آلومینیوم اراک به میدان می‌روند و می‌توانند با حفظ روند رو به رشد خود، در حد و قواره مدعی قهرمانی بمانند.

آلومینیوم بعد از جدایی رسول خطیبی در نخستین بازی خود با تساوی یک بر یک مقابل نساجی متوقف شد و هنوز مشخص نیست چه به سر تیم تازه لیگ برتری شده می آید اما آن‌ها در هفت بازی قبلی خود شکست نخورده‌اند و تنها تیمی هستند که صدرنشین لیگ بیستم را شکست داده‌اند.

در حال حاضر آلومینیوم با ۲۳ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و سپاهان ۳۱ امتیازی تیم دوم جدول است.

گل گهر - مس رفسنجان/ ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان - ساعت ۱۵

گل گهر دو هفته‌ای است که نتایج خوبی را کسب نمی‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از شکست سنگین به پرسپولیس، هفته گذشته هم در اصفهان مقابل سپاهان ناکام ماندند و از رقبای خود در صدرجدول عقب افتاده‌اند. ژنرال بعد از تعیین تکلیف سرمربی جدید استقلال و کنار رفتن از میان گزینه‌های سرمربیگری این تیم، با حمایت مدیران تیمش مواجه شده و حالا می‌تواند با پیروزی در داربی کرمان، جواب اعتماد آن‌ها را بدهد و وضعیت تیمش را بهبود بخشد.

اما برخلاف بازی رفت، مس رفسنجان حالا تیم آماده‌ای است و سر و شکل بهتری به خود گرفته است و در بازی هفته شانزدهم، استقلال را متوقف و باعث کنار رفتن محمود فکری شدند. شاگردان ربیعی حالا با جذب کیانی، عملکرد بهتری هم در خط میانی خواهند داشت و چه بسا انتقام شکست در بازی رفت را بگیرند.

گل گهر با ۲۲ امتیاز در رده نهم قرار دارد و مس ۲۳ امتیازی تیم هشتم جدول است.

تراکتور - نساجی/ ورزشگاه یادگار امام تبریز – ساعت ۱۵:۳۰

مهم‌ترین هدف تراکتور در این دیدار کسب پیروزی است. رسول خطیبی با نتایج خوبش در نیم‌فصل نخست با آلومینیوم، به تراکتور برگشته و برای اولین سه امتیاز خود لحظه شماری می‌کند. شاید مهم‌ترین هدف خطیبی در فوتبالش، موفقیت با تیم اول شهر تبریز باشد تا به این شکل جایگاه خود را در میان آذری زبان‌های این منطقه افزایش دهد.

در مقابل نساجی و مجید جلالی حضور دارند که با تغییرات زیاد در نیم‌فصل دوم به میدان خواهد آمد. آقا معلم برای خارج کردن تیمش از بحران و نجات از انتهای جدول، روی تک تک امتیازات حساب کرده و شاید کسب یک امتیاز در زمین تراکتور، نقطعه عطف موفقیت تیمش در ادامه فصل باشد.

در هفته شانزدهم تراکتور با نفت مسجدسلیمان به تساوی یک بر یک رسید و بازی نساجی و آلومینیوم هم نتیجه مشابهی داشت. در جدول رده‌بندی تراکتور ۲۳ امتیازی تیم ششم جدول است و نساجی با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

سایپا - نفت‌ مسجدسلیمان/ ورزشگاه شهید دستگردی - ساعت ۱۵

شاگردان ابراهیم صادقی بعد از پیروزی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی، موفق به کسب سه امتیاز دیگری نشده‌اند اما نمایش آن‌ها مقابل صدرنشین لیگ در هفته شانزدهم همچنان امیدوارکننده بود. این تیم در چهار بازی اخیر خود سه شکست و یک تساوی کسب کرده و مقابل نفت تشنه پیروزی است.

در سوی مقابل نفت مسجدسلیمان با وجود جدایی مجتبی حسینی، هفته گذشته توانست با سرمربی جدید خود تراکتور را متوقف کند. داریوش یزدی به عنوان مربی جدید نفت می‌تواند با کسب سه امتیاز این دیدار، جایگاهش را در این تیم مستحکم‌تر کند.

در جدول رده بندی این فصل، سایپا با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و نفت ۱۹ امتیازی تیم یازدهم جدول است.

شهر خودرو – پیکان/ ورزشگاه امام رضا (ع) – ساعت ۱۵

مهدی رحمتی و تیمش در شرایط ناگواری به سر می‌برند و هر هفته اتفاقات جدیدی در این تیم رخ می‌دهد. نماینده مشهد طی چند وقت گذشته درگیر مشکلات مدیریتی بود و نهایتا دچار تغییر مالکیت شد و نماینده تام الاختیار فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو با واگذاری امتیاز این باشگاه به اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی موافقت کرد و حالا باید دید این تغییر باعث حل مشکلات تیم مشهدی خواهد شد یا نه. طی چند هفته گذشته کادر فنی این تیم، عدم تمرکز را دلیل اصلی ناکامی تیمشان می‌دانستند و حالا که به نظر می‌رسد تکلیف تیم مشهدی مشخص شده، باید دید شرایط شاگردان مهدی رحمتی در بازی مقابل پیکان چگونه خواهد بود.

پیکان با توجه به پیروزی دو بر صفر در هفته گذشته، روحیه بالایی دارد و می‌تواند با شکست دادن شهرخودرو که وضعیت خوبی ندارد، به صدرجدول نزدیک تر شود.

در حال حاضر شهرخودرو با ۱۹ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و پیکان ۲۱ امتیازی تیم دهم جدول است.

ذوب آهن - ماشین‌سازی‌تبریز/ ورزشگاه فولادشهر – ساعت ۱۷:۳۰

مجتبی حسینی در بازی با ماشین سازی به دنبال کسب اولین امتیازش با ذوب آهن است. او که بعد از پایان نیم فصل، نفت مسجدسلیمان را به مقصد ذوب آهن ترک کرد، در اولین بازی‌اش از فولاد شکست خورد و حالا در بازی با قعرنشین لیگ هدفی جز کسب سه امتیاز ندارد تا تیم اصفهانی بعد از سه باخت متوالی، بتواند دوباره امتیاز بگیرد و در صورت امکان دومین بردش در لیگ را کسب کند.

در مقابل ماشین‌سازی هم تغییراتی داشته و مهدی پاشازاده امیدوار است به عنوان سرمربی جدید ماشین سازان، تبدیل به منجی تیمش شود و این تیم را از سقوط نجات دهد.

در جدول رده‌بندی ذوب آهن ۱۱ امتیازی در رده چهاردهم قرار دارد و ماشین سازی ۹ امتیازی قعرنشین جدول است. این دیدار می‌تواند جایگاه دو تیم را تغییر دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار