کد خبر: ۱۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
فرماندار رشت از تخریب ۲۶ ساختمان غیرمجاز در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پیگیری تخلفات ساختمانی شهرستان رشت با اشاره به اتخاذ تدابیر قانونی و لازم برای مقابله جدی با هرگونه تعرض به زمین‌های خارج از طرح‌های هادی روستایی، حریم راه‌ها و معابر و نیز ساخت‌وسازهای بدون مجوز و غیرقانونی در حریم شهرها اظهار کرد: در حال حاضر تمامی هماهنگی‌های بین بخشی در حوزه‌ی اجرا، قضا و انتظامی شهرستان رشت برای برخورد با تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌عمل‌آمده و مقابله با هرگونه تخلف در این حوزه جدی ست.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته 10 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهرها و 16 مورد تعرض به حریم راه‌های روستایی و ساخت‌وسازهای خارج از طرح‌های هادی در مناطق مختلف شهرستان رشت تخریب‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 مورد تخلف و تعرض زمین‌های حوزه‌ی جهاد کشاورزی در شهرستان رشت مراحل قانونی و قضایی لازم  برای اعمال قانون را طی می‌کند و به‌زودی با همکاری مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای دست‌اندرکار تخریب و مقابله با این تخلفات آغاز می‌شود.

فرماندار رشت با  تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت تشکیل پلیس ساختمان در بخش‌های شهرستان، افزود: با شکل‌گیری این پلیس روند پیگیری و رصد تخلفات ساختمانی از بدو اقدام عملی و زمینه‌ی تخلف از بدو امر پیشگیری می‌شود.

به گفته فتح‌اللهی در زمان مشاهده تغییر کاربری و ساخت‌وسازها تنها نباید با مالک برخورد کرد بلکه در این زمینه شهرداری، دهیاری، مهندس ناظر نیز باید پاسخگو باشند که با توجه به حساسیت موضوع چگونه این اتفاق رخ‌داده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت زندگی و درآمد اندک سبب شده تا کشاورزان زمین‌های خود را بفروشند و متأسفانه به‌عنوان مسؤول هیچ تضمینی به کشاورزان برای مقاومت در برابر وسوسه سودجویان نداده‌ایم، گفت: باید این تضمین‌ها داده شود تا کشاورز انگیزه‌ای برای فروش زمین خود نداشته باشد.

فرماندار رشت با بیان اینکه اقدامات انجام‌گرفته تاکنون ارزش‌افزوده خاصی نصیب کشاورزان نکرده است، افزود: کشاورزی نمی‌تواند منبع درآمدی خوبی برای افراد باشد نیازمند تلاش‌های بیشتر برای افزایش ارزش‌افزوده به محصولات کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به‌ضرورت فراهم کردن شرایط کار برای کشاورز و کاهش مشکلات این عرصه بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی و حوزه قانون‌گذاری می‌بایست شرایطی فراهم شود تا انگیزه فروش زمین در کشاورز از بین برود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار