کد خبر: ۱۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان از کاهش 5 میلیون متر مکعبی ذخیر آب سد اکباتان نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمیدرضا نیکداد با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای سال مصرف آب در سد اکباتان افزایش ۲۰ درصدی داشت که شیوع بیماری کرونا در این افزایش مصرف بی‌تاثیر نبود.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای مدیریت مصرف خانه تکانی و شستشو را به روزهای آخر سال موکول نکنند افزود: مشترکان در روزهای پایانی سال رعایت الگوی مصرف را در برنامه داشته باشند تا مشکلی در تامین و توزیع آب نداشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تولید آب همدان از سد اکباتان است و مابقی از چاه‌ها و رودخانه عباس آباد تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی پاییز و زمستان امسال، وضعیت منابع سد خوب نیست به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد ۱۸ میلیون مترمکعب بود اما اکنون ۱۳ میلیون متر مکعب آب دارد.

نیکداد با تاکید بر اینکه کمبود آب خطرناک است تصریح کرد: اگر در روزهای باقی مانده از سال و بهار ۱۴۰۰ بارندگی نباشد، بحران خواهیم داشت که امیدواریم عنایت خداوند شامل حال ما شود و بهار پربارشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در زمان کاهش بارش تنها راه مدیریت مصرف است گفت: درخواست ما از مردم این است که با توجه به وجود بیماری کرونا و خانه تکانی در مصارف مدیریت کنند تا تولید آب بیشتر از این نشود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار