کد خبر: ۱۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 دکتر علیرضا رئیسی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این خبر گفت: بخش اول واکسن کوواکس ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دُز است و بخش دوم آن هم یک هفته بعد به دستمان خواهد رسید که در مجموع میزان واکسن‌های ما به ۴ میلیون دُز می‌رسد و وارد فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب پذیر خواهیم شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: واکسن پاستور هم حول و حوش اردیبهشت ماه آماده خواهد شد که تا تیر ماه به تولید انبوه و صادرات هم خواهد رسید.

رئیسی همچنین درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تعطیلات نوروز و سفر‌های عید هم گفت: طبق تصمیماتی که اتخاذ شد سفر از و به شهر‌های نارنجی و قرمز کلا ممنوع است و سفر‌های غیرضروری تنها در مناطق زرد و آبی امکان خواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که رویکرد همه مسئولان و مقام معظم رهبری این است که اصلا سفر نرویم گفت: توصیه ما هم این است که از سفر کردن در ایام عید اجتناب شود برای این که تحمل سفر نرفتن به مراتب بسیار راحت‌تر از تحمل غم از دست دادن عزیزانمان است، ضمن این که ترددها و تجمع ها و رعایت نکردن پروتکل ها قطعا ما را با پیک دیگری روبرو خواهد کرد.

رئیسی درخصوص رنگ بندی مناطق کشور و استان‌ها هم گفت: ما هر هفته وضعیت پاندمی را در مناطق کشور و رنگ شهر‌ها و استان‌ها را بررسی و اعلام می‌کنیم و ۲۵ اسفند هم آخرین وضعیت مناطق را اعلام خواهیم کرد، منتهی با توجه به چرخش ویروس انگلیسی و تغییرات احتمالی وضعیت مناطق، واقعا برنامه ریزی عید بسیار دشوار خواهد بود.

او با اشاره به ممنوعیت کامل سفر از و به خوزستان گفت: مناطق غربی کشور از جمله لرستان با توجه به همسایگی با خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد که واقعا با خیزی که برداشته ممکن است به وضعیت خوزستان دچار شود، باید خیلی مراقب باشند، شهرهایی مثل مشهد و یزد و شیراز و اصفهان و شهرهای شمالی هم نارنجی یا نزدیک به نارنجی هستند و وضعیتشان هر آن ممکن است تغییر کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت کشور را تا حدودی باثبات به لحاظ کنترل بیماری دانست، اما گفت: این وضعیت با توجه یه شناختی که از ویروس داریم و با توجه به جهش آن بسیار شکننده است و با کوچکترین غفلتی ما را دوباره با پیک دیگری روبرو خواهد کرد.

رئیسی در خصوص سفر با قطار و هواپیما هم گفت: سفر با قطار و هواپیما فقط با انجام دادن تست کرونا و منفی شدن جواب آن ممکن خواهد بود و بدون انجام تست کرونا از سفر افراد ممانعت خواهد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار