کد خبر: ۱۵۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فارس نوشت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه تلافی‌جویی با مخالفان خود در حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد، در انتخابات ۱۷ آبان ۱۴۰۱ شخصا علیه «لیزا مورکوفسکی» سناتور جمهوری‌خواه آلاسکا دست به تبلیغات می‌زند و به این ایالت سفر می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا وعده داد تمام تلاش خود را برای ناکام ماندن کارزار انتخاباتی یکی از سناتورهای جمهوری‌خواهی که به استیضاح او به دلیل حمله ششم ژانویه (۱۷ دی) به کنگره این کشور رای مثبت داد، انجام خواهد داد.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا وعده داد که برای شکست لیزا مورکوفسکی سناتور جمهوری‌خواه آلاسکا در انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱) شخصا به این ایالت سفر کند.

بنا بر گزارش هیل، مورکوفسکی که از سال ۲۰۰۲ به عنوان سناتور ایالت آلاسکا کار خود را آغاز کرده است، در نظر دارد در انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ بار دیگر بر سر کرسی سنای این ایالت رقابت کند.

این سناتور جمهوری‌خواه، منتقد جدی مواضع دونالد ترامپ بود و در جلسه رای گیری استیضاح او در مجلس سنا به اتهام تحریک هوادارنش برای حمله ششم ژانویه (۱۷ دی) به کنگره آمریکا، به استیضاح رئیس‌جمهور هم حزبی خود رای مثبت داد.

هفت سناتور جمهوری‌خواه شامل لیزا مورکوفسکی و ۵۰ سناتور دموکرات، ترامپ را در اتهام حمله به کنگره آمریکا که حداقل پنج کشته بر جا گذاشت، گناهکار شناختند اما ۴۳ سناتور جمهوری‌خواه دیگر او را بی‌گناه خواندند و او به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای تبرئه شد.

ترامپ وعده انتقام داد
لیزا مورکوفسکی (نفر اول سمت راست تصویر)

مورکوفسکی تنها سناتور جمهوری‌خواهی است که از میان این هفت سناتور حامی استیضاح ترامپ، درصدد شرکت مجدد در انتخابات سنای آمریکا است.

ترامپ که پیشتر در مخالفت با این هفت سناتور مواضع تندی گرفته بود، این بار با ارسال یک بیانیه برای وبگاه هیل خبر داد، برای شکست مورکوفسکی در انتخابات، شخصا به آلاسکا سفر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: «من تحت هیچ شرایطی از نامزدی شکست خورده لیزا مورکوفسکی در ایالت بزرگ آلاسکا حمایت نخواهم کرد. او نماینده بدی برای ایالت خود بوده و برای کشور هم فاجعه بوده است. من نمی‌دانم سال آینده افراد دیگر کجا خواهند بود اما می‌دانم خودم در آلاسکا علیه این سناتور بسیار بد و بی وفا کارزار انتخاباتی برگزار خواهم کرد».

هشدار ترامپ به مورکوفسکی در شرایطی انجام شده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این بارها به او و ۶ سناتور جمهوری‌خواه حامی استیاضحش تاخته بود.

علاوه بر مورکوفسکی، «سوزان کالینز»، «پاتریک تومی»، «بیل کسیدی»، «ریچارد بور»، «میت رامنی» و «بن ساس» به محکومیت ترامپ در دادگاه استیضاح رأی مثبت دادند.

310 310

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار