کد خبر: ۱۵۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مانور امداد و نجات دریایی با حضور تمام ارگان‌های موثر در فاصله سه مایلی بندر شهید حقانی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این مانور با هدف هماهنگی بین ارگان‌های دریایی برگزار شده است.

وی شناخت تجهیزات و توانایی آنها در این مانور را یکی دیگر از اهداف این برنامه اعلام کرد و بیان داشت: مدیریت مشارکتی ارگان‌ها و بهینه کردن ارتباط هنگام بحران در مانور یاد شده مورد ارزیابی قرار گرفت .

معاون بنادر هرمزگان عنوان کرد: در این مانور نجات افراد از شناور مسافری سانحه دیده با توجه به سناریوی از پیش تعیین شده اجرا شد.

مکی زاده با اشاره به بهره‌گیری از تمامی امکانات هوایی، دریایی و خشکی شرکت کنندگان در این مانور بیان داشت: در این مانور ۱۶ شناور به همراه یک فروند پهباد و بیمارستان دریایی حضور دارند که این عملیات را به بزرگترین مانور امداد و نجات دریایی تبدیل کرده است.

وی همچنین استفاده از نوآوری‌های جدید مانند پهباد از ویژگی‌های خاص این مانور اعلام کرد و گفت: استفاده از ‌پهپاد برای نخستین بار در مانورهای امداد و نجات دریایی کشور انجام شد.

معاون دریایی بنادر هرمزگان با بیان اینکه همه ساله به منظور ارتقاء سطح ایمنی و هماهنگی بیشتر ارگان‌ها در مواجهه با شرایط اضطرار مانورهای جستجو و نجات دریایی در پهنه‌های آبی استان هرمزگان برگزارمی شود، اظهارداشت: مانور برنامه ریزی شده امروز یک‌شنبه به تولیت اداره کل بنادر و دریانوردی و مشارکت نیروی دریایی سپاه، یگان دریایی مرزبانی، اورژانس با فرماندهی جستجو و نجات دریایی شرکت حد فاصل بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم به طور همزمان از هوایی و دریا برگزار شد.

انتهای پیام/ 88055

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار