کد خبر: ۱۵۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
هیچ حرفی راجع به نفرات اعزامی به گزینشی و آسیایی نداشتیم
مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به خبرورزشی گفت: اولین و مهم‌ترین اولویت و هدفِ اصلی کادرفنی و کشتی‌گیران این‌است که تیم‌ملی کامل و با ۶ سهمیه به المپیک برود.

خبرورزشی - داود رخش‌خورشید ‌از مربیان جوان، سازنده و پرتلاش تهرانی است که سابقه خوبی در تیمهای لیگ‌برتری دارد. این‌مربی جوان، کنار محسن کاوه و پژمان درستکار در تیمهای لیگ‌برتری حضور داشته و قهرمانی‌های متعددی را تجربه کرده است. به‌عنوان یکی‌از اعضای کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد بزرگسالان، کنار غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌ملی، برای آماده‌سازی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات گزینشی‌المپیک و قهرمانی‌آسیا، همکاری می‌کند. 

قبل از شروع مرحله ششم اردوی تیم‌ملی و درحالی‌که مهیای انجام تست PCR می‌شد با مربی تیم‌ملی گپ و گفتی داشتیم که رخش‌خورشید در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* علیرضا کریمی در ایتالیا خوب کشتی گرفته است. او حدود یک‌سال و نیم از کشتی دور بوده، آقای غلامرضا محمدی و کادرفنی تیم‌ملی برای این که محک بخورد، او را به رُم فرستادند. تا اینجای کار هم عملکرد بدی نداشت و بعداز بازگشت تیم، آقای مهربان بهتر می‌تواند راجع به همه چیز صحبت کند، چون خودش از نزدیک شاهد اتفاقات و مسائل مسابقات بوده است.

* بعداز مسابقات سال ۹۸ جام باشگاههای‌جهان که کریمی پایش را جراحی کرد، تا قبل‌از همین رقابتهای ایتالیا درهیچ مسابقه‌ای حضور نداشت. نه در مسابقات لیگ بود و نه درانتخابی کشتی گرفته بود. حالا بعد از این همه دوری از مسابقه، فکر می‌کنم شروع خوبی داشته و می‌شود او را نیز جزو مدعیان دوبنده ۹۷ کیلوی تیم‌ملی حساب کرد. 

* این که گفته می‌شود فلان کشتی‌گیر برای گزینشی یا دیگری برای مسابقات آسیایی انتخاب شده‌اند، اصلاً صحت ندارد. تاآنجایی که من به‌عنوان عضو کادرفنی خبر دارم و می‌بینم، آقای محمدی حتی با خود ما مربیان تیم‌ملی هم راجع به‌این موضوع هیچ حرفی نزدند و اصلاً این موضوع در مباحث نبوده که فلانی، اینجا یا آنجا ملی‌پوش باشد. فعلاً تمام هوش‌وحواس سرمربی و کادرفنی فقط آماده‌سازی بچه‌ها برای رسیدن به گزینشی و کسب سهمیه المپیک است.

* بدون‌شک مسئولیت انتخاب یا معرفی ملی‌پوشان برای مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی‌آسیا برعهده سرمربی تیم‌ملی است. ایشان هم ضمن مشورت و رایزنی با رییس‌فدراسیون، مدیر تیمهای ملی و کادرفنی، تصمیم‌ِنهایی را می‌گیرد و حرف آخر را خودش می‌زند. تا جایی هم که من خبر دارم، تا الان اصلاً هیچ حرفی راجع به‌معرفی نهایی ملی‌پوشان ۹۷ کیلو یا ۶۵ و ۷۴ کیلو برای حضور در گزینشی و قهرمانی‌آسیا مطرح نشده و بعداز بررسی عملکرد اردویی نفرات موردنظر، هر کشتی‌گیری که آماده‌تر و براساس پارامترهای متعدد، از شانس بیشتری برای کسب سهمیه برخوردار باشد به گزینشی المپیک و مدعی دیگر هم به آسیایی اعزام می‌شود. 

رخش‌خورشید: یزدانی و قاسم‌پور از بهترین ۸۶ کیلوهای دنیا هستند

* اولین و مهم‌ترین اولویت و هدفِ اصلی کادرفنی و کشتی‌گیران این‌است که تیم‌ملی کامل و با ۶ سهمیه به المپیک برود. هم مربیان و هم کشتی‌گیران با جان‌ودل تلاش می‌کنند تا ابتدا به این مهم برسیم، بعد هم انشاءالله برای موفقیت در المپیک تلاش ویژه‌ای خواهند داشت.

* انتخابی‌های درون اردویی روز سه‌شنبه هم حساسیت و جذابیت خاصی دارد. حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور دو تن از بهترین ۸۶ کیلویی‌های دنیا هستند که قرار است با هم کشتی بگیرند. قطعاً نتیجه این دیدار و برگزاری این مسابقه برای علاقمندان کشتی ایران و دنیا، جذابیت ویژه‌ای دارد. 

* رضا اطری و رحمان عموزادخلیلی هم در ۵۷ کیلو دیداری حساس و دیدنی خواهند داشت. این دو نیز رویارویی و نبرد تجربه و جوانی را به‌نمایش می‌گذارند. هر دوی این‌ها هم جزو بهترین سبک وزنهای ایران، آسیا و حتی جهان هستند. قطعاً برگزاری انتخابی به نفع همه کشتی‌گیران و تیم‌ملی است.

* برنامه‌های اردویی تیم‌ملی، در مراحل تمرینات سخت و پرفشار قرار دارد که حتی بعضی جلسات، صبح و بعدازظهر تمرین داریم. ولی همه بچه‌ها بسیار پرانگیزه و با روحیه در تمرینات شرکت می‌کنند و تلاش دارند با پشتِ سر گذاشتن این مراحل و خاتمه تمرینات سخت و سنگین فعلی، مهیای شرکت در انتخابی، عضویت در تیم‌ملی، کسب سهمیه، شرکت در آسیایی و ..... بشوند. 

* به‌رغم همه سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از کرونا، رعایت مسائل قرنطینه و تلاش برای کسب سهمیه، خوشبختانه همه بچه‌ها اعم ازکادرفنی و کشتی‌گیران، از نظر روحیه و انگیزه، نظم و انضباط اردویی خیلی منطقی و مسئولانه برخورد و رفتار می‌کنند، الحمدالله هیچ مشکلی از این بابت نداریم و همه اردونشینان تمام توش و توانشان را گذاشته‌اند تا همه برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار