کد خبر: ۱۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود، علیرغم تمام زحمات، نظارت خوبی بر بازار حاکم نیست گفت: در یکی از شهرستان‌ها با ورود ستاد امر به معرووف و هماهنگی مسئولان، مشکلات بازار برطرف شد و عواید آن به خود مردم برگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف با موضوع بررسی مشکلات بازار با بیان اینکه پس از فرمایشات روز جمعه رهبر معظم انقلاب، انتظار بر این بود که در اولین ساعات پس از پخش خبر، ستاد تنظیم بازار در استان تشکیل شود، اظهار داشت: وضعیت بازار برای رهبر معظم انقلاب تبدیل به دغدغه شده و این درد بزرگی است که اقدامی در این راستا صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ستاد امر به معروف در بحث نظارت بر بازار توسط آیت‌الله شعبانی در نماز جمعه این هفته همدان، مطرح کرد: این پتانسیل و ظرفیت با استفاده از نیروهای مردمی در ستاد امر به معروف استان وجود دارد تا بتوانیم مشکلات موجود در بازار را حل و فصل کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان به عدم حضور استاندار در جلسه اشاره کرد و گفت: از استاندار همدان به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار برای حضور دعوت شد، اما متاسفانه در این جلسه حاضر نشده‌ است.

وی با بیان اینکه در جلسه قبلی ستاد امر به معروف نیز استاندار حضور نداشت، عنوان کرد: پس از فرمایشات رهبری، بر آن شدیم تا جلسه‌ای در زمینه تنظیم بازار تشکیل دهیم، اما با این عنوان که قرار است خودمان ستاد تنظیم بازار را تشکیل دهیم، آن جلسه به امروز موکول شد که حتی آن جلسه نیز به تا به حال برگزار نشده است.

مظاهری با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاعات موجود از بازار، علیرغم تمام زحمات، نظارت خوبی بر بازار حاکم نیست، مطرح کرد: مراجعات و گله‌مندی‌های بسیاری نسبت به وضع موجود، نوسانات قیمت و کمبودها به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و ستاد امر به معروف وجود دارد، در حالی که در گزارشات مسئولان مربوط، شاهد تاکید بر بازرسی‌ها و شناسایی متخلفان هستیم.

وی افزود: سوال اصلی این جاست که با این همه نظارت‌هایی که اتفاق می‌افتد، ریشه اصلی مشکلات چیست و چرا در بازار این مشکلات وجود دارد و مردم و رهبری گلایه‌مند هستند؟.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه در یکی از شهرستان‌ها با ورود ستاد و هماهنگی مسئولان، مشکلات بازار برطرف شد و عواید آن به خود مردم برگشت، گفت: در مسئله مرغ، خروج آن را از استان به استان‌ها همجوار داشتیم که نیازمند بازرسی و نظارت در این عرصه هستیم.

وی با بیان اینکه برخی مرغداران پس از دریافت نهاده آن را استان خارج می‌کنند، اظهار داشت: مسئولان باید این سوال را جوابگو باشند که چرا در این عرصه کنترل لازم وجود ندارد.

مظاهری با طرح این سوال که خروجی جلسات تنظیم بازار تا به حال چه بوده است؟ مطرح کرد: چه مصوباتی در این جلسات مصوب شده که به نفع مردم باشد، در حالی که در بازار با مشکل تامین کالاهای اساسی به صورت یک سیر دائمی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خروجی جلسات ستاد تنظیم، باید در کف میدان خود را نشان دهد، عنوان کرد: می‌توان با یک تفکر و روحیه جهادی مشکلات موجود را برطرف کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با گلایه از اینکه در چرخه توزیع دارای شبکه منسجمی نیستیم، اظهار کرد: سازمان صمت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دستور داده تا در کنار فروش روغن باید یک جنس خاص نیز به فروش رود که البته دستور لغو آن بعد از یک هفته با ورود دادستانی صادر شد.

وی با بیان اینکه حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مردم در شرایط کرونایی در صف قرار دارند، گفت: در شهرهای کوچک که دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیست چه برنامه‌ای برای این مشکل در بحث توزیع وجود دارد.

مظاهری  با تاکید بر اینکه در تولید و توزیع کالاها رابطه‌ای مبهم وجود دارد، مطرح کرد: به جهت رفع این مشکلات مجموعه ستاد امر به معروف پیشنهاد ایجاد قرارگاه عملیاتی نظارتی بر بازار را ارائه کرده است که تا پایان فروردین ۱۴۰۰ بر نحوه تولید، توزیع و حوزه خدمات نظارت داشته باشد.‌‌

انتهای پیام/ 3140/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار