کد خبر: ۱۵۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند درصورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، نشست مشترک هماهنگی و تعامل با حضور محمدتقی هاشمی،  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و حسن اسفندیار، مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر و همچنین دانیل منیوس روخاس جانشین دفتر نمایندگی صلیب سرخ درتهران و نمایندگان پروژه بهبودیافتگان در استان و مسئولان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان در مشهد برگزار شد.

تقویت تعاملات صلیب سرخ و هلال احمر ایران برای خدمت به مهاجران و اتباع

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در این نشست مشترک اظهار کرد: حدود ۱۴ ماه پیش طی بازدید ویژه ای که از منطقه دوغارون داشتیم و قبل از آن سیل را در آن منطقه تجربه کردیم آمادگی خودمان را برای اعطای زمین و همکاری برای ساخت و ساز مکان مناسب آموزشی جدید در مرز تایباد اعلام کردیم.

محمدتقی هاشمی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروزه با آن درگیریم امیدواریم با مشارکت مالی صلیب سرخ بتوانیم با وجود توان بالای فنی داخلی این مرکز را در مکان مناسبتر در آن مجموعه توسعه بدهیم.

وی گفت: علاوه بر خطرات مین، سرفصل‌های جدیدتر به ویژه در زمینه خانواده و تکریم بانوان می‌توانیم داشته باشیم.

به گفته هاشمی، مجموعه خدماتی که امروزه ارائه می‌شود به نسبت نیازهای مهاجرین افغانستانی بسیار بیشتر است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌ رضوی افزود: از توزیع لوازم بهداشتی در مرز با همکاری صلیب سرخ سپاسگزاریم و در زمینه کرونا هم نیازمند پیش بینی دوره های آموزشی ویژه برای عزیزان اتباع هستیم.

وی گفت: همچنین موضوع بازپیوند خانواده را مسبوق به سابقه و ارزشمند خواند که اداره کل اتباع هم همکاری داشته و آمادگی همراهی و تقویت این اقدام را دارد.

هاشمی درباره موضوع واکسیناسیون کرونای اتباع بیگانه هم گفت: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و در چارچوب شیوه‌نامه‌های ستاد کرونا و بنا به خرید جمهوری اسلامی ایران و با تامین مالی صلیب سرخ امکان تزریق این واکسیناسیون برای مهمانان غیرایرانی توسط هلال احمر وجود دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌ رضوی همچنین ضمن تقدیر از بازدید انجام‌‌ شده از مرز دوغارون در تایباد، گفت: از برنامه‌ریزی خوب انجام شده سپاسگزارم و به زحمات شما افتخار می کنیم و امیدواریم از مجموعه مهمانشهر اتباع هم بازدید کنید.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر هم در این نشست ضمن تشکر بابت اعطای زمین برای مرکز آموزش هلال احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند درصورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

حسن اسفندیار افزود: در موضوع بازپیوند خانواده خیلی از افرادی که به کشور ما می‌آیند و بعضا ورود غیرقانونی داشتند موضوع جداییشان از خانواده شان جدی است که امیدواریم با همراهی و حمایت بیشتری بازپیوند خانواده‌ها انجام شود.

همچنین جانشین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران در این دیدار گفت: درحال حاضر در حال بررسی و رایزنی با گروه‌های مختلف برای تامین واکسن کرونا هستیم و از رساندن واکسن به جامعه هدف حمایت می‌کنیم.

دانیل منیوس روخاس افزود: واکسن به همه باید برسد و پاندمی مرز نمی‌شناسد، ما از رسیدن واکسن به ایرانیان و مهاجران و پناهندگان و اتباع حاضر در ایران حمایت می‌کنیم.

وی همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در آموزش اتباع در تایباد و سایر خدمات در زمینه‌های توانبخشی و حمایت از بهبودیافتگان تقدیر کرد.

آموزش بیش از سه و نیم میلیون نفر در مرز دوغارون در زمینه آگاهی از خطرات مین

همچنین قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ رضوی در این نشست با اشاره به راه اندازی مرکز آگاهی از خطرات مین در تایباد از ابتدای سال ۸۴ تا کنون گفت: در این مدت تعداد سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۹۳ نفر از آموزش‌های این مرکز در مرز دوغارون بهره‌مند شدند.

 سید حسن حسینی افزود: از شروع کرونا با همکاری و مساعدت کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان امدادونجات، توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده و بروشور آموزشی راه‌های مقابله با ویروس کرونا و آموزش مین و بازپیوند خانواده برای همه ی اتباعی که قصد خروج داشتند انجام شده است.

وی افزود: پس از شیوع کرونا تعداد ۳۶۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۱۱ هزار عدد مایع ضدعفونی به اتباع افغانستانی توزیع شده است.

سمانه داودی مقدم، پزشک پروژه مشترک ارایه خدمات بهداشتی درمانی در گلشهر و حومه مشهد و نماینده استانی جمعیت حمایت از بهبودیافتگان در خراسان رضوی که در ۱۷ استان دیگر کشور نیز فعال هستند نیز در این نشست گفت: این مرکز در زمینه توانبخشی هم از سال ۲۰۱۶ فعالیتش را آغاز کرد و ارائه خدمات به تعدادی از مهاجران و مهمانان در مشهد در منطقه گلشهر در حوزه توانبخشی در حال انجام است.

وی با اعلام خبر مثبت بودن تست کرونای سه نفر از همکاران این مرکز که در مواجهه مستقیم با مردم و بیماران هستند افزود: کارگاههای آموزشی مختلف را با همکاری هلال احمر در این منطقه داشتیم و درصدد خدمت بهینه به آسیب دیدگان هستیم و گسترش بخش توانبخشی را برای خدمت به معلولان ضروری می دانیم.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در پی تفاهم‌نامه دو جانبه بین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان امداد و نجات هلال احمر است که با توجه به اینکه کشور افغانستان طی سالیان متمادی جنگ یکی از کشورهای آلوده به مین و موادمنفجر نشده، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پیش آگاهی از خطرات مین در این مرز شرقی کشور در شهر تایباد خراسان رضوی کرده که ماحصل آن کاهش تلفات و مصدومیت‌های مردم افغانستان از مین بوده است.

غلامرضا صیادی افزود: این آموزش‌ها در راستای اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر از سال ۱۳۸۴ تاکنون با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مرز دوغارون تایباد در حال انجام است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار