کد خبر: ۱۵۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
استاندار تهران با ابراز نگرانی از افزایش ۱۱.۱ درصدی افراد بستری زیر ۱۰ سال در استان تهران بر ضرورت دقت، مراقبت و رعایت و پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: انوشیروان محسنی بندپی در ستاد استانی مبارزه با کرونا در مورد وضعیت استان تهران اظهار داشت: در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول بستری ها در تخت های ویژه ۴.۷ درصد و بستری های تخت های عادی ۱۷ درصد افزایش داشته است، البته میزان فوتی‌ها ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نگرانی عمده اینکه افراد بستری زیر ۱۰ سال در استان تهران ۱۱.۱ درصد رشد داشته که این امر نیازمند دقت، مراقبت و رعایت و پروتکل های بهداشتی است؛ چرا که قبلاً میزان بستری افراد زیر ۱۰ سال ۲ تا ۳ درصد بوده و در بهمن ماه به ۷ و ۸ درصد رسیده و اکنون ۱۱ درصد شده که این امر نگرانی ها را افزایش می دهد.

استاندار تهران عنوان کرد: روزهای پایانی سال و شلوغی بازار نگرانی دیگر است؛ چرا که فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران اکنون ۷۱ درصد می باشد که در این زمینه همه دستگاه‌ها مکلف شدند که وظایف خودشان را انجام دهند و از جمله اصناف، مکلف به رعایت پروتکل ها هستند و صدا و سیما نیز با اطلاع رسانی، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را به مردم گوشزد کند.


وی تاکید کرد: بیمارستان هایی در استان تهران بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند نسبت به سرعت بخشیدن جهت اتمام این بیمارستان‌ها اقدام کنند تا اوایل سال آینده نسبت به افتتاح و بهره‌برداری از آنها اقدام شود.

وی افزود: در مورد مترو و اتوبوس هم شهرداری نسبت به افزایش ناوگان یک بار با ورود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و بار دیگر با ورود ۱۱۰ دستگاه اقدام کرده و اکنون نیز به دنبال سرعت بخشیدن به کارخانه واگن‌سازی است که در حال حاضر تنها اقدام موثر برای مردم در زمینه مترو و اتوبوس استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی می باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مورد دستفروش ها نیز شهرداری مکلف شده تا مکان های وسیع تری را در مکان های پر تردد و شلوغ از جمله میدان تجریش در اختیار دستفروشان قرار دهد تا تراکم جمعیت را به حداقل برسانیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار