کد خبر: ۱۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کمک‌داور جنجالی دیدار تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و باشاک‌شهیر به دلیل رفتار نامناسب محروم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سباستین کولتسکو، داور چهارم و رومانیایی دیدار تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و استانبول باشاک‌شهیر در هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به دلیل رفتار نامناسب، تا پایان فصل جاری (تا پایان روز سی‌ام ماه ژوئن) از هر گونه قضاوت در بازی‌های رسمی محروم است. یوفا همچنین اوکتاوین سوور، کمک‌داور آن بازی را نیز با محرومیت مشابهی نقره‌داغ کرد.  

در آن بازی کولتسکو در صحنه‌ای در ارتباط بیسیم با اویدیو هاتگان، داور مسابقه برای اشاره به تخلف پیر وبو، کمک مربی کامرونی باشاک‌شهیر از لفظ «آدم سیاه» استفاده کرد که همین موضوع با انتقاد شدید وبو و دیگر اعضای این تیم ترکیه‌ای که در رأس آنها دمبا با،‌ مهاجم سابق چلسی بود، همراه شد. وبو و دمبا با بابت همین اعتراض‌ها از داور کارت قرمز گرفتند.

اعتراض تیم استانبول باشاک‌شهیر اما به اینجا ختم نشد و بازیکنان و مربیان این تیم به رختکن رفتند تا بازی به حالت تعلیق درآید. در این حرکت بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن هم تیم ترکیه‌ای را همراهی کردند و به نشانه اعتراض زمین بازی را در حالی که نتیجه بدون گل بود، ترک کردند. در ادامه با وجود پیشنهاد تیم داوری برای عوض شدن جای داور چهارم با کمک داور ویدئویی، بازیکنان تیم استانبول باشاک‌شهیر حاضر به بازگشت به زمین نشدند. این بازی در نهایت روز بعد از دقیقه 13 در ورزشگاه پارک‌دوپرنس پیگیری شد و تیم داوری هم به کل عوض شد.

کولتسکو در همان زمان در مصاحبه با یک رسانه رومانیایی ضمن توضیح این موضوع که هدفش نژادپرستی نبوده، گفته بود: هر کسی که من را می‌شناسد، می‌داند که من نژادپرست نیستم. حداقل امیدوارم اینطور نباشم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار