همچنین پلاک های غیر بومی اجازه ورود به شهرهای مسافرپذیر مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم را نیز ندارند.

اعلام شهرهای قرمز و نارنجی از طریق وزارت بهداشت و سامانه ماسک انجام می شود و شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی که سفر به آنها ممنوع است از این دو طریق اقدام کنند.

روز گذشته رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هر گونه جابجایی بین شهری می‌باشد.سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از ۲۵ اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می‌شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

وی در همین راستا افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر بشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هم استان‌ها و هم نیروی انتظامی برای کنترل کامل شهرهای قرمز و نارنجی متمرکز باشند.

ذوالفقاری بر عدم تشویق مردم به سفر تاکید کرد و گفت: حتماً باید فاصله اجتماعی رعایت شود و این فقط مختص افرادی که به سفر می‌روند، نخواهد بود. اگر افرادی که تست آنها مثبت باشد و قرنطینه را رعایت نکنند و سفر بروند، ضمن جلوگیری در مسیر و برگرداندن مبلغی را جریمه خواهند شد و باید به مراکز قرنطینه بروند.

در همین رابطه کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این سازمان، ورود و خروج در 30 مرز زمینی، هوایی و دریایی را در این طرح کنترل و نظارت می‌کند.