کد خبر: ۱۵۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "خوشبرگ" هم اولین سریال نمایشی شبکه امید است و هم بعد از "کتابفروشی هدهد" سریالی برای ترویج کتابخوانی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال 30 قسمتی "خوشبرگ" چند قسمتی روی آنتن رفته است؛ مجموعه نمایشی که برای بالا بردن سرانه مطالعه و معرفی کتاب ساخته شد. ایمان ایرانمنش تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی، تصریح کرد: پخش سریال "خوشبرگ" علاوه بر تحقق هدف اصلی ما یعنی ترویج مطالعه و کتابخوانی، اولین سریال شبکه امید محسوب می‌شود؛ شاید بعد از "کتابفروشی هدهد" که کار ارزشمندی در زمانه خودش به شمار می‌رود اولین و تنها مجموعه نمایشی حوزه کتاب کودک و نوجوان، کار ما باشد که در هر قسمت کتابی درباره کودک و نوجوان معرفی می‌کنیم. 

وی افزود: تاکنون کارهایی گفت‌وگومحور و ترکیبی درباره کتاب ساخته شده اما به شکلِ نمایشی و سریال کمتر دیده‌ایم. این مجموعه سختی‌ها و دشواری‌های تولیدی بسیار داشت؛ چه از حیث همزمانی تولید با موج اول کرونا یا حادثه‌ تخریب لوکیشن اولیه سریال که برای "خوشبرگ" اتفاق افتاد. یک بار موج اول کرونا،‌ کار را به تعویق انداخت و یک بار هم تخریب لوکیشن؛ البته پیرو این اتفاق شهرداری منطقه 11 ما را یاری داد و فضای جدیدی را در داخل شهرداری به ما اختصاص داد. علاوه بر کرونا که کار ما را بارها به تعویق انداخت، طراحی دکور و لوکیشن جدید هم تعویق را دو چندان کرد. 

تهیه‌کننده سریال "خوشبرگ" درباره توقف ضبط و ساخت فصل دوم این مجموعه نمایشی، تأکید کرد: سر ضبط یکی دو نفر از بچه‌های پشت صحنه به کرونا مبتلا شدند و به جهت شیوع کرونا، ضبط ادامه پیدا نکرد و الان 25 قسمت آماده و باید 5، 6 قسمت دیگر فیلمبرداری کنیم که مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم تا به زودی ضبط ادامه پیدا کند. هماهنگی‌ها با شبکه و بقیه اتفاقات خصوصاً بحث مالی مرتفع شود فصل دوم را هم با تغییراتی خصوصاً در اضافه شدن بازیگران حتماً ساخته خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: معاونت سیما باید ما را کمک کنند تا شرایط برای ساخت چنین کارهایی بهتر فراهم شود. شبکه امید شبکه‌ای است که بودجه زیادی ندارد و تا جایی که در توانش بوده حمایت کرده است. طرف حساب ما ناشران است و پول‌های آنچنانی ندارند و نمی‌توانند اسپانسر ما باشند. بحران دیگری هم داشتیم تورم وحشتناک است که برآورد ما از سال گذشته بوده و هزینه‌ها چندین برابر شد. 

ایرانمنش درباره حضور بازیگران خصوصاً رضا فیاضی، گفت: رضا فیاضی پیشنهاد مشترک ما و شبکه بود؛ در حوزه کودک و نوجوان شناخته شده و در حوزه کتاب فعالیت می‌کند. این نقش آقای حکمت را باید کسی بازی می‌کرد که این قابلیت‌ها را داشته باشد. سال گذشته اولین نفری که مورد تأیید قرار گرفت همان آقای فیاضی بود و بعد در پیش تولید لوکیشن دوم به مجید شهریاری رسیدیم. بازیگران دیگر هم اکثراً نقش‌های دیگر نوجوان و تئاتری بودند. 

وی تأکید کرد: فصل دوم را در تلاشیم بسازیم اما حتماً نظرمان بر حفظ شاکله اصلی و برای بهتر شدن کار، بازیگران جدید و کاربلدی است که به دیده شدن کار کمک کنند. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار