کد خبر: ۱۵۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛
با اکثریت آرای سهامداران، افزایش سرمایه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید از ۳۰هزار به ۹۷هزار میلیارد ریال تصویب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با حضور اکثریت سهامداران، عصر روز چهارشنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٩ با 92درصد سهامداران برگزار شد. پس از ارایه گزارش هیأت مدیره شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید که از سوی حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل این هلدینگ ارائه شد، ‌با رای اکثریت سهامداران، افزایش سرمایه شرکت امید از 30هزار به 97 هزار میلیارد ریال تصویب شد.

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید با نماد «وامید» در گزارشی که به هیات رییسه ارایه کرد، گفت:  گروه سرمایه گذاری امید، پنجمین شرکت بزرگ بورسی کشور است.برگزاری مجمع فوق العاده به خاطر افزایش سرمایه گروه تشکیل شده است که در راستای اجرای طرح‌های توسعه از جنس سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت‌های تولید کشور یک گام اساسی و اراده محکم از سوی گروه است.

وی ادامه داد: گروه سرمایه گذاری امید سال گذشته هفدهمین شرکت بورسی بوده که امسال به رتبه پنجم شرکت‌های سرمایه گذاری و بورسی رسیده‌ است. بزرگترین مزیت گروه سرمایه گذاری امید، تمرکز بر روی فعالیت های اقتصادی مزیت‌دار و دارای سودآوری بالا در کشور است. 

مدرس خیایانی تاکید کرد: گروه سرمایه‌گذاری امید دومین هلدینگ چند رشته ای بعد از شستا و بزرگترین هلذینگ معدنی کشور است که 80 درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در اختیار سه شرکت بزرگ معدنی چادرملو، گل‌گهر و گهرزمین که شرکت‌های تابعه گروه هستند، است. 

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید بیان داشت: «وامید» تنها مخزن‌دار نفت بخش غیردولتی است. امروز ظرفیت 10 میلیون بشکه ذخایرسازی نفت در گناوه و فاز اول مخازن 10 میلیون بشکه‌ای گوره به جاسک در گروه وجود دارد. خط انتقال گوره به جاسک به گفته رییس جمهور، راهبردی ترین طرح تاریخ ایران است. این طرح، اقلیم جغرافیای ایران را از ریسک امنیتی در تنگه هرمز خارج می‌کند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: از 6 مخزن، دو مخزن تا پایان سال 99 تحویل داده می‌شود و 4 مخزن دیگر را تا پایان خرداد سال 1400، تحویل می‌دهیم. 

وی در ادامه اظهار کرد: سرمایه گذاری امید بیش از هفت سال می‌شود که افزایش سرمایه نداده است. باتوجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه افزایش سرمایه داشتند و به خاطر اینکه همراه شرکت‌ها باشیم، افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دادیم. همچنین بدهی بزرگی به مجموعه بانک سپه داریم که اگر اصلاح ساختاری از طریق افزایش سرمایه صورت نگیرد، به نظر می‌رسد به لحاظ ساختار مالی دچار مشکل خواهیم شد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: نرخ سهام گروه سرمایه‌گذاری امید نسبت به سال 96، 20برابر، نسبت به سال 97، 10برابر و نسبت به سال گذشته 5برابر شده است. برآورد سوددهی مجموعه امید حدود 8هزار میلیارد تومان تا پایان سال مالی 99 است که امید می‌رود، تحقق پیدا کند. 

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید، بیان داشت: نکته حایز اهمیت این است که 65 درصد سرمایه گذاری ما در بخش معدن و فولاد است. نکته حایز اهمیت این است که قیمت تمام شده در زنجیره فولاد حدود 6هزار و 800 میلیارد تومان بوده است که امروز 111هزار میلیارد تومان ارزش آن است و این نشان از ثروت پایدار در گروه امید دارد. 

وی خاطر نشان ساخت: امروز بزرگترین گلوگاه تولید کشور ، تامین برق واخدهای تولیدی و بخش صنعت کشور است که به نظر می‌رسد باید یک اتفاق مهم دراین بخش صورت بگیرد. ما به خاطر داشتن مجموعه نیروگاهی سال آینده به این بخش بیشتر ورود پیدا خواهیم کرد.

مدیرعامل «وامید» تاکید کرد: بازده شاخص کل بورس 190 درصد بوده است که بازده شاخص گروه سرمایه گذاری امید 386درصد است که نرخ بازده سرمایه گذاری امید تقریبا دوبرابر شاخص کل بورس است. این در حالیست که بازده صندوق بازنشستگی کشوری 155، سرمایه گذاری غدیر 128، سرمایه گذاری معادن وفلزات 124 و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی 130 درصد بوده است و پایین تر از شاخص کل بورس هستند.

مدرس خیابانی در پایان تاکید کرد: شاخص گروه سرمایه گذاری امید از بازارهای موازی بورس نیز بیشتر است. به عبارت دیگر شاخص بورس 190، سکه 109، مسکن 98 و دلار 68 درصد است که این نشان از شرایط بسیار خوب «وامید» است.

cd4de518-c202-4801-bca7-7bd06fb2ef45

5cdae8ad-15a2-4217-9722-90579ffc5bc4

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار