کد خبر: ۱۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن شما جلوگیری می‌کند. این ویتامین برای سیستم ایمنی بدن و سلامت مغز، رگ‌های خونی، چشم‌ها و پوست مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن شما جلوگیری می‌کند. این ویتامین برای سیستم ایمنی بدن و سلامت مغز، رگ‌های خونی، چشم‌ها و پوست مهم است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، متخصصان ۱۵ میلی گرم ویتامین E در روز از منابعی مانند فلفل دلمه‌ای قرمز و آووکادو را توصیه می‌کنند.

ویتامین E یک ماده معدنی محلول در چربی و آنتی اکسیدان است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. این ویتامین، از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف بیماری‌های قلبی را داراست.

ویتامین E ممکن است روند پیری سلول‌ها را کاهش دهد، به این معنی که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار واکنشی هستند که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن تولید می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند از منابع خارجی مانند دود سیگار و آلودگی هوا وارد شوند. وقتی رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، ممکن است شرایطی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر ایجاد شود. رادیکال‌های آزاد از طریق فرایندی به نام استرس اکسیداتیو، طول عمر سلول را کاهش می‌دهند. روند استرس اکسیداتیو به دلیل افزایش سن مشخص نیست. با این حال، دانشمندان می‌دانند که رادیکال‌های آزاد به گونه‌ای به سلول‌ها متصل می‌شوند که باعث آسیب رساندن به پروتئین و DNA داخل می‌شوند؛ و ویتامین E می‌تواند به کسانی که اختلال عملکرد ماکولا دارند کمک کند اختلال عملکرد ماکولا یک بیماری ژنتیکی چشم است و در موارد شدید می‌تواند منجر به کاهش بینایی شود.

 ویتامین E

ویتامین E پاسخ سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد به نظر می‌رسد ویتامین E سطح نوعی سلول ایمنی به نام لنفوسیت‌های T یا سلول‌های T را تقویت می‌کند، سلول‌های T گلبول‌های سفید خون هستند که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند. دو نوع سلول T وجود دارد: تنظیم کننده و سیتوتوکسیک. سلول‌های T نظارتی واکنش‌های ایمنی بدن در برابر ذرات خارجی را کنترل می‌کنند و از شرایط خود ایمنی مانند بیماری التهابی روده و دیابت نوع ۱ جلوگیری می‌کنند. در همین حال، سلول‌های سیتوتوکسیک به سلول‌های آلوده به باکتری و ویروس متصل می‌شوند و سلول‌ها را از بین می‌برند. "ویتامین E به حفظ قدرت و نشاط غشای سلول‌های T کمک می‌کند، به سلول‌ها کمک می‌کند تا به درستی تکثیر یابند و با سایر فرآیند‌های ایمنی ارتباط برقرار کنند. سلول‌های T با افزایش سن کاهش می‌یابند، بنابراین حفظ مصرف بهینه این ویتامین در حفظ سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

ویتامین E ممکن است باعث کاهش حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر شود، از آنجا که مغز از اکسیژن زیادی استفاده می‌کند، به شدت در معرض استرس اکسیداتیو است. از آنجا که ویتامین E می‌تواند از آسیب سلولی ناشی از اکسیژن جلوگیری کند، ممکن است به جلوگیری از کاهش شناخت کمک کند

 

ویتامین E ممکن است سلامت رگ‌های خونی را بهبود بخشد ویتامین E با محافظت از آن‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو در تولید گلبول‌های قرمز نقش حیاتی دارد. در کنار ویتامین K، به گسترش رگ‌های خونی نیز کمک می‌کند، که احتمال لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار