کد خبر: ۱۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
حوادثی مانند واژگونی وسیله حمل، خطرات دزدی یا سرقت کالاها، آسیب به کالاها هنگام حمل، غرق شدن کشتی ها، سقوط هواپیما، یا خطراتی مثل آب دیدگی، چنگک زدگی، تلف شدن کالا هنگام تخلیه و بارگیری و ... می توانند آسیب و زیان مالی شدید برای صاحب کالا به همراه داشته باشند.

نقش بیمه باربری در امنیت صادرات کالا

تبادلات تجاری بین کشورها معمولاً بر اساس نیاز هر کشور و مقرون به صرفه بودن تولید یا استخراج برخی از کالاها یا مواد اولیه صورت می پذیرد و این تبادلات می بایست همواره به گونه ای باشند که تراز تجاری یک کشور را متعادل یا در جهت مثبت پیش ببرند. بنابراین نقش پر رنگی را می بایست برای صادرات کالاها و صادر کنندگان در نظر گرفت. چرا که واردات به مراتب سریعتر و راحتتر از مرحله نیاز تا حصول نتیجه پیش می روند اما در هنگام صادر کردن کالایی شما باید خریدار آن را بیابید و بازاریابی را در سطح بین المللی و گاهی در سطح دولت ها انجام دهید و در نهایت با عرضه کنندگان دیگر در سطح بین المللی هم رقابت کنید. از طرفی به تولید کنندگان حرفه ای برای محصولات صنعتی، کشاورزی یا مواد اولیه هم نیاز هست که هم استانداردهای لازم بین المللی را برای کالاهای خود کسب کنند و هم بتوانند با نمونه های دیگر در بازار رقابت کنند.

با این اهمیتی که ذکر شد، همواره می بایست از بخش خصوصی به عنوان صادر کننده اصلی کالاها حمایت شده تا بتوانند به عنوان نیروی ارزشمند در تجارت بین المللی ایفای نقش کنند. از طرفی قوانین در زمینه تولید و بازرگانی می بایست طوری تدوین شوند که در جهت حمایت از نیروهای ارزشمند در بخش بازرگانی بین المللی گام برداشته و در نهایت به تسهیلات در زمینه صادرات بیانجامد. یکی از ابعاد هر کسب و کاری، ریسک های آن کسب و کار هستند که هر صاحب کسب و کاری باید به آن ها توجه کرده و برای آن ها تدابیری اندیشیده شود. این موضوع در مورد شرکت های بازرگانی و صادر کنندگان هم صادق است. از جمله ریسک هایی که صادر کنندگان با آن مواجه هستند، آسیب رسیدن به کالاها تا رسیدن به دست خریدار است. این آسیب ها می تواند از بخش تولید تا لحظه تخلیه کالا در انبار خریدار وجود داشته باشند. حوادثی مانند واژگونی وسیله حمل، خطرات دزدی یا سرقت کالاها، آسیب به کالاها هنگام حمل، غرق شدن کشتی ها، سقوط هواپیما، یا خطراتی مثل آب دیدگی، چنگک زدگی، تلف شدن کالا هنگام تخلیه و بارگیری و ... که همه اینها می توانند آسیب و زیان مالی شدید برای صاحب کالا به همراه داشته باشند.

صاحب کالا در این حالت می تواند با استفاده از بیمه باربری برای کالای خود و سرمایه خود محیط امنی ایجاد کند که اگر هم بر حسب اتفاق کالا در حین حمل آسیب دید، بتواند با استفاده از بیمه باربری از سرمایه خود در برابر زیان احتمالی محافظت کند. البته در بسیاری از مراجع قانونی و تجاری و مالی مثل بانکها، در زمانی که در مورد کالای مورد نظر نیاز به مراجعه داشته باشید از شما بیمه نامه باربری را برای کالایی که قصد صادرات آن را دارید طلب می کنند. بنابراین در اکثر موارد شما نیاز به تهیه بیمه باربری خواهید داشت. اما نکته ای که باید به آن توجه شود، اهمیت در نظر گرفتن هزینه های بیمه باربری در برآورد هزینه ها و در نهایت گنجاندن عملیات خرید این بیمه نامه در فرآیند کارهاست.

معمولاً پیشنهاد می شود که قبل از اینکه به مرحله حمل کالا برسید، نسبت به انتخاب بهترین بیمه باربری بر اساس استانداردهای مدنظر خود اقدام کرده و حتی نرخ احتمالی بیمه نامه ها را هم از نمایندگی بیمه اخذ کنید. در این حالت شما این فرصت را خواهید داشت تا از بهترین شرایط برای امنیت کالای خود بهره مند شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار