کد خبر: ۱۵۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی همچنان توفان شن در زاهدان و نواحی اطراف این شهر ادامه دارد که توده عظیم گردوغبار ناشی از آن علاوه بر نفوذ به پنج شهرستان شمال استان، برخی ولایات افغانستان و پاکستان را نیز فرا گرفته است.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: نفوذ گردوغبار توفان امروز به شمال استان سبب شد تا هم اکنون شعاع دید افقی در فرودگاه زابل به 50 متر کاهش یابد.

وی افزود: این میزان کاهش دید افقی و انتشار گردغبار کاهنده دید در هوای زابل حداقل در پنج سال اخیر بی سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خروجی تصاویر ماهواره نشان می دهد که علاوه بر زابل، شرایط به نسبت مشابهی درشهرستان های زهک، هامون، هیرمند و نیمروز نیز حاکم است و غلظت ذرات غبار در این شهرها به شدت افزایش یافته است. 

حیدری تصریح کرد: شدت توفان امروز زاهدان و مناطق اطراف آن به حدی بود که توده عظیم گردوغبار تشکیل شده به عرض های بالاتر نفوذ کرده و چندین ولایت غربی افغانستان و چند شهر غربی پاکستان را نیز فرا گرفته است.

وی گفت:  برای نمونه ایستگاه هواشناسی دال بندی پاکستان شعاع دید افقی این شهر را که به سبب گردوغبار گسترده به شدت کاهش یافته، هزار متر گزارش کرده است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود توفان اوایل امشب فروکش کند و به تدریج از سرعت وزش باد نیز کاسته شود.

انتهای پیام/392/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار