کد خبر: ۱۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
یادتان می آید به من اتهام زدید که از خارجی ها خط می گیرم؟
محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: به جای اینکه با ارگان های بین المللی از چند ماه قبل نامه نگاری رسمی کنید، زمان را تلف و آنقدر صبر کردید که آنها میزبانی را از ایران بگیرند.

خبرورزشی - دکتر محمد دادکان که چند روز پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای اختصاصی با خبرورزشی از کاندیداتوری علی کریمی حمایت کرد و این موضع گیری با واکنش های به شدت مثبت در جامعه فوتبال مواجه شد، امروز در گفت و گویی دیگر از ماجرای سلب میزبانی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ سخن گفت.

دادکان در این باره می گوید؛ «از ۶ ماه قبل در مصاحبه های مختلف تاکید کردم که مذاکرات همه اش دروغ است و کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به بحرین می دهد. آقایان به جای اینکه در وزارت ورزش و کمیته المپیک پیگیر امور باشند در چند مصاحبه گفتند دادکان از خارجی ها خط می گیرد! عجب؛ بنده خط می گیرم؟ اگر دادکان خط می گیرد که شما هزار بار بدتر هستید. به جای اینکه با ارگان های بین المللی از چند ماه قبل نامه نگاری رسمی کنید، زمان را تلف و آنقدر صبر کردید که آنها میزبانی را از ایران بگیرند. بفرمایید؛ این هم محصول مدیریت شما. حالا تحویل بگیرید! اگر همان چند ماه قبل قاطعانه می گفتید در صورت گرفتن حق میزبانی و اعطای آن به کشورهای دیگر از جمله بحرین، هرگز قدم در این مسابقات نمی گذارید مگر می توانستند این بلا را سر فوتبال ایران بیاورند؟ حالا تازه شروع کرده اید به مکانبه با AFC و فیفا؟ معلوم است جوابتان را نمی دهند...»

ادامه حرف های دکتر دادکان را درباره ماجرای واگذاری پرسپولیس و استقلال بخوانید؛ «من تنها کسی بودم که از همان روزهای نخست ادعای واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی گفتم همه این حرف ها دروغ است. اینقدر دروغ به خورد مردم ندهید. من همان وقت گفتم شاید دکمه کت را واگذار کنند اما کت و شلوار در نهایت تن خودشان است. حالا شب عید است؛ چرا استقلال و پرسپولیس را واگذار نکردید؟ بعد از عید که دیگر حق امضا ندارید. پس چه شد شعارهای بورس و فرا بورس شما؟ کجا رفت پروژه بزرگ واگذاری هایتان؟ جالب است؛ نماینده مجلس گفته که ما داریم این افتضاحات را بررسی می کنیم اما چرا الان یادش افتاده که همه چیز را بررسی کند؟ چرا حالا که حق میزبانی ما را به بحرین دادند، تازه متوجه شده اند که باید سوال و جواب کنند؟»

انتقادهای شدید دادکان/ نامه ها را باید ۶ ماه قبل می زدید و از حق ایران دفاع می کردید

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطره ای جالب تعریف کرد که برای مخاطبان ورزش به شدت جذاب است؛ «بازی ایران و عمان در جام ملت های آسیا که در کشور چین برگزار می شد، همان جا به همکاران شما اعلام کردم اگر داوری بازی عرب باشد، ما دیگر بازی نمی کنیم. آقای بن همام رئیس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، دوست من بود. بن همام آنجا از من گله کرد که اگر انتقادی داشتید چرا به خودم نگفتید؟ من گفتم احترام شما محفوظ است اما باید به مردم ایران جواب بدهم. این قاطعیت باعث شد تا کنفدراسیون از مواضع خود عقب نشینی کند. داور عرب هم عوض شد. بعدها برای بازی دوستان ایران و آلمان، سعد کمیل داور کویتی که اجازه ندادیم در جام ملت ها برای ایران سوت بزند را به ایران آوردم تا نشان بدهیم ما با داوران عرب مشکلی نداریم، ما کشورمان و این مردم را دوست داریم.»

حرف آخر محمد دادکان را بخوانید؛ «داستان ویلموتس و شکایتش هم مشخص است. این هم حکایتی است که چند ماه پیش گفته بودم و دوباره تاکید می کنم ویلموتس در دادگاه عالی ورزش باز هم برگ برنده در اختیارش است. جریمه ای که در نظر گرفته شده به قوت خود باقی است و شاید فقط بخش کمی از کل مبلغ قراردادش – به اندازه ۲۰ درصد - شامل تخفیف شود که این هم برای ما طبعا گره گشا نیست. ما در این پرونده هم بازنده ایم.»

بیشتر بخوانید: 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار