کد خبر: ۱۵۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
جوانانی که با وعده استخدام در ادارات دولتی به گروگان گرفته می‌شوند!
شرکت موسوم به Q-NET که اخیراً فعالیت‌های خود را در کشور افزایش داده، در اصل همان شرکت هرمی «گلدکوئیست» است که این‌بار با تغییر شیوه فعالیت و با وعده استخدام در شرکتهای دولتی، نسبت به جذب جوانان ناآگاه و عمدتاً ساکن مناطق محروم کشور اقدام می‌کند.

شبکه‌های کلاهبرداری هرمی در ایران به صورت مداوم در حال تغییر  شکل و رویه هستند. متأسفانه این شرکت‌های هرمی در سال‌های اخیر با تغییر ظاهر و روش کاری خود بسیاری از مردم ناآگاه را فریب داده و سرمایه‌های بسیاری را از کشور خارج کردند.

در یکی از جدیدترین روش‌های کلاه‌برداری، شرکت موسوم به Q-NET  با سوءاستفاده از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، جوانان جویای کار را فریب داده و به بهانه کسب درآمد بالا و استخدام در سازمان‌های دولتی وارد شبکه هرمی خود می‌کند.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور؛ معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره فعالیت شرکت موسوم به کیونت گفته بود که این شرکت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکتهای دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتاً جوان می‌کند.

به گفته این مقام انتظامی، اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و در چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند و پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده کرده تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

جوانان و افراد جویای کار باید بدانند که هرگونه استخدام در سازمان‌های دولتی از طریق مجاری رسمی صورت گرفته و نباید در این زمینه به منابع غیر رسمی و دوستان و آشنایان اعتماد کرد. متأسفانه با وجود اینکه بسیاری از سرشبکه‌های این شرکت هرمی دستگیر شده‌اند، اما هنوز هم برخی از جوانان و خانواده‌ها تحت تأثیر تبلیغات و اغواگری کلاه‌بردارن شرکت «کیونت» قرار گرفته و دارایی‌های خود را در اختیار سودجویان و سوداگران هرمی قرار می‌دهد.

خلاصه‌ای از پیشینه و روش‌های کلاه‌برداری شرکت Q-NET در اینفوگرافی زیر قابل مشاهده است.

ظهور مجدد شبکه هرمی گلدکوئیست این بار در پوشش Q-NET

منبع: خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار