کد خبر: ۱۵۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲
مجلس سنای آمریکا ویلیام برنز را بعنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صلاحیت ویلیام جوزف برنز برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا از سوی مجلس سنای این کشور تأیید شد.

طی این رای گیری تقریبا هیچ کدام از نمایندگان مجلس سنا با انتصاب وی مخالفتی نداشتند.

ویلیام جوزف برنز ۶۴ ساله در جلسه بررسی صلاحیت خود و در کمیته امور اطلاعاتی مجلس سنا، به توصیف اقدامات آتی خود پرداخت و رقابت با چین را یکی از چالش‌های امنیت ملی پیش روی آمریکا دانست.

رئیس جدید سیا، با بیان اینکه هم اکنون جهان دارای وضعیتی بسیار پیچیده و رقابت‌محور است، اظهار کرد: در این دنیا تهدید‌های آشنا علیه ما همچنان خودنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تهدید‌ها را می‌توان شامل اشاعه هسته‌ای و اقدامات و رفتار‌های کشور‌های روسیه، کره شمالی و ایران دانست.

برنزافزود: آمریکا باید راهبردی جامع و فراتر از مسائل هسته‌ای در قبال ایران را برای خود اتخاذ کند تا بتواند مانع از دستیابی به سلاح‌های اتمی که تنها بخشی از آن است شود و با دخالت در امور کشور‌های دیگر و یا نقض حقوق مردم مقابله کند.

ویلیام جوزف برنز پیش از این رئیس اندیشکده «موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی» در پایتخت آمریکا بود و در دولت باراک اوباما نیز در سمت معاون وزیر خارجه در بحث مذاکرات هسته‌ای ایران ایفای نقش داشته است.

پیش از این نیز کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، ویلیام برنز را برای تصدی سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تایید کرده بود.

مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنا با صدور بیانیه‌ای از مجلس سنا درخواست کرده بود  تا بدون تاخیر انتصاب ویلیام برنز را به عنوان رئیس سیا تایید کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار