کد خبر: ۱۵۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار، نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی یکی از سریال‌های پر سر و صدا و پر بازیگر تلویزیون در سال 1398 بود که فصل دوم آن برای پخش از شبکه سه سیما در ایام نوروز 1400 در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار برنا، در حالی که تا اوایل ماه اسفند مجموعه تلویزیونی طنز «بوتیمار» به عنوان سریال نوروزی شبکه سه در نظر گرفته شده بود، چند روز مانده به پایان سال «گاندو 2» به عنوان سریال نوروزی شبکه سه معرفی شد. فصل دوم سریال «گاندو» با عنوان «لوتی» از شبکه سه پخش می‌شود و نکته جالب توجه این است که تا امروز پخش سریالی با مضمونی امنیتی سیاسی در ایام نوروز بی سابقه بوده است.

سریال «گاندو» که در سال 1398 پخش شد با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو شد. بخش‌هایی از این سریال در ترکیه و چین تصویربرداری شد. سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است و همچنین به موضوع آقازاده‌ها نیز اشاره‌هایی می‌کند. در مجموعه «گاندو» تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده‌ است. به‌طور مثال بخشی از سریال در ارتباط با جیسون رضاییان است که به اتهام جاسوسی از طرف سیا دستگیر کرد که در این مجموعه با نام مایکل هاشمیان مطرح شد. به نظر می‌رسد در فصل دوم این سریال با عنوان «لوتی» نیز شاهد چنین ماجرایی باشیم.

در خلاصه داستان «لوتی» آمده است: «لوتی» تقلای یکی از سرویس های جاسوسی بیگانه برای ضربه زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.

زمان پخش سریال «گاندو» مسائل بسیاری مثل تخیلی بودن قصه سریال مطرح بود که همین ماجراها به دیده شدن آن بسیار کمک کرد.

لوتی 2

پس از دستگیری روح‌الله زم مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود ساخت فصل دوم سریال را با ماجرای اقدامات این فرد مطرح کرد. او در توئیتر خود نوشت: «به همراه کاروان هنرمندان چهل‌چراغ در پیاده‌روی اربعین بودیم ... با خبر دستگیری روح‌الله زم، اینقدر زائران در چند ساعت گذشته برای فصل جدید پیشنهاد دادند که متعجب شدیم. اگر نمی‌دانید بدانید: همکاران جناب زم در داخل کشور که به رسوا شدن نزدیک می‌شود، سوژه‌های جذاب‌تری هستند».

روزنامه کیهان هم در روز سی‌ام مهرماه در خبر کوتاهی عنوان کرد که «گاندو ۲» با محوریت آمدنیوز و دستگیری روح‌الله زم ساخته می‌شود.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره موضوع سریال «گاندو 2» مطرح شد و تا زمان پخش این سریال دقیقاً مطرح نشد که «گاندو 2» به چه موضوعی می‌پردازد. ساخت این سریال به طور کل در سکوت خبری انجام شد و اطلاعات از مراحل تولید و موضوع این سریال به قدری اندک بود که حتی برخی رسانه‌ها عوامل تولید آن را به اشتباه مطرح می‌کردند تا جایی که آرش قادری نویسنده فصل اول سریال «گاندو» در اینستاگرام خود نوشت: «لطفا توجه فرمایید: من هرگز قراردادی برای نگارش فصل دوم سریال «گاندو» نداشته و از ساخت فصل دوم سریال هم اطلاعی ندارم. من اخبار منتشر شده در رسانه ها را تایید نمی کنم و اعلام می کنم هیچ ارتباطی با فصل دوم سریال ندارم.»

جواد افشار کارگردان «لوتی» پیش‌تر مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «جابر بن حیان»، «مادرانه»، «کیمیا»، «برادر» و «آنام» را به عنوان کارگردان ساخته است.

لوتی 3

داریوش فرهنگ، خسرو شهراز، مجید نوروزی، پندار اکبری، علی افشار، اشکان دلاوری و وحید رهبانی

به اتفاق:  

سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، سیدمحمدجواد طاهری، علی نعمت اللهی، مهدی عبادتی، ناصر هاشمی، حمید متقی پور، امیرحسین ابراهیمی، عباس محمدی، محبوبه صادقی و... از بازیگران ثابت گاندو هستند.  

در«گاندو2» بازیگران جدیدی همچون:

شهرام قائدی، حسن میرباقری، محمد مختاری، امیریل ارجمند، شهرزاد کمال زاده

به همراه: بهمن دان، حسن اسدی، سارا منجزی پور، رضا هاشمی، سیدمحمد نصر، عارفه لک، ستاره قطبی، کامو آبرام، امیر آرام، بهنود محمدی، مرتضی علی آبادی، پیمان دارابی

با هنرمندی: شاهد احمدلو، حسین پارسایی و با معرفی : بیاینا محمودی در نقش شارلوت و پیام دهکردی در نقش مایکل هاشمیان به ایفای نقش پرداخته اند. 

گفتنی است ؛ تعداد زیادی از بازیگران تئاتر به جمع بازیگران سریال اضافه شده اند. بخش هایی از سریال هم در ترکیه تولید میشود که تعدادی از بازیگران نقش های مکمل در همان کشور انتخاب خواهند شد.

سایر عوامل سریال «گاندو2» عبارتند از کارگردان: جوادافشار، تهیه‌کننده: مجتبی امینی، نویسنده: آرش قادری، مجری طرح و مدیرتولید: مصطفی سلطانی، مدیر برنامه ریزی: داود باقری، مدیرتصویربرداری: امیر معقولی، مدیر صدابردار: هادی بهشتی، دستیار اول کارگردان: هادی افشار، طراح صحنه: حسین مجد، طراح لباس: سوسن نوروزی، طراح گریم: شهرام خلج، تصویربردار: فراز رستگار، مدیر تدارکات: مقصود میر هاشمی، تدوین: حامد محسن پور، موسیقی: افشین عزیزی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، برنامه ریز: امین رضوی، منشی صحنه: ملینا رضایی، دستیار دوم کارگردان: افشین عمران، مدیرصحنه: پوریا محمدربیع، تصویربردار پشت صحنه: علیرضا صلواتی، عکاس: حسن هندی، بهار عسگری، مشاور رسانه: مریم کریمیان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار