کد خبر: ۱۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
سال ۹۹، سال عجیبی برای بازار مسکن بود؛ افزایش قیمت‌ها در دوره حکمرانی رکود در بازار وضعیت بغرنجی را پیش روی خریداران واقعی قرار داد.

پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

در حالی که بسیاری از معامله‌گران تاکید دارند که رکود حاکم بر بازار خودرو محسوس است اما همچنان انتظارات تورمی در این بازار فروکش نکرده است. افزایش قیمت‌ها در اطراف تهران همچنان بر وضعیت قیمت‌ها درشهر نیز تاثیرگذار است.

از سوی دیگر بحران ساخت و ساز در تهران تحت‌تاثیر نوسانات قیمت مصالح ساختمانی شکلی دیگر به خود گرفت و افزایش هزینه ساخت و ساز مانعی بر سر راه کاهش بیشتر قیمت مسکن تلقی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها در مناطق گران تهران نظیر منطقه یک تا شش کاهشی ملموس را شاهد است اما قیمت‌ها در مناطق میانی شهر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایشی جزئی را نیز تجربه کرده است.

بررسی مواضع اهالی سیاست اما نشان میدهد پای مسکن کم کم در حال باز شدن به وادی انتخابات است چرا که برآوردها نشان از آن دارد مسکن به موضوع مهمی برای افکار عمومی بدل شده است. به این ترتیب با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می رسد بخش مسکن تبدیل به یکی از شعارهای مهم کاندیداها شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت مسکن در سال ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با آمدن یک رییس جمهوری که دیدگاه خوبی نسبت به مسکن داشته باشد، شاهد روزهای بهتر در این بخش باشیم.

مصطفی قلی خسروی تاکید کرد: البته باید توجه داشت دادن شعار در مورد مسکن با داشتن دیدگاه در این بخش متفاوت است بنابراین امیدواریم شاهد اجرای برنامه ها و مصوبات واقعی در بخش مسکن باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۱ قانون اساسی، دولت ها موظف هستند برای دهک پایین جامعه ، خانه بسازند و باید توجه داشت هرکدام از دولت ها تاکنون این کار را انجام نداده اند سبب بروز مشکلات فراوان در بخش مسکن شده‌اند و بحران ایجاد کرده اند.

 

پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰/ رکود کاهش می‌یابد

وی درباره تاثیر تحویل مسکن ملی به متقاضیان در سال ۱۴۰۰ بر بازار مسکن توضیح داد: من معتقدم اتفاق مهمی در بازار رخ داده است و همواره می‌گویم خوشا به حال دولتی که در سال ۱۴۰۰ راهی پاستور می‌شود چرا که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مسکن ملی رقم خورد تا در سال ۱۴۰۰ واحدهای آماده به دست متقاضیان برسد. مسلما این مساله اثر مطلوبی در بازار خواهد داشت و موجب رونق بازار کار برای ۱۸۴ شغل کلیدی در بخش ساخت و ساز مسکن می شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار مسکن وارد دوره میان‌مدت بهبود وضعیت گردد و در این مسیر تلاش برای کاهش هزینه ساخت و ساز اقدامی بسیار موثر خواهد بود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرد: بر اساس تجارب صنف مشاوران املاک باید به آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ خوشبین بود زیرا سال آینده شاهد شکوفایی اقتصادی در بخش مسکن خواهیم بود از این رو فکر میکنم حجم رکود بازار کاهش یافته و خریداران به بازار مسکن بازگردند. وی توصیه کرد کسانی که متقاضی واقعی مسکن هستند از فرصت پیش رو برای خرید مسکن بهره گیرند.

خسروی تاکید کرد: با توجه به بحران‌های بازار مسکن، سال جاری هر دولتی که عهده‌دار مسئولیت شود، نگاه مثبتی به ساخت و ساز مسکن خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار