کد خبر: ۱۵۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از اواخر ماه فروردین آغاز خواهد شد.

به گزارش برنا؛ شمارش معکوس برای حضور نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان در سال 2021 در حالی آغاز می‌شود که در فروردین 1400 این بازی‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود تا نماینده‌های فوتبال کشورمان برای دفاع از نام و اعتبار فوتبال ایران پای در این رقابت‌های مهم بگذارند، رقابت‌هایی که پرسپولیس به عنوان فینالیست دوره قبل و استقلال، تراکتور و فولاد تیم‌هایی هستند که در این دوره از بازی‌ها در آن حضور دارند و این موضوع می‌تواند حساسیت‌ها و جذابیت‌های این پیکارها را برای فوتبالدوستان ایرانی بیشتر کند.

به بهانه نزدیک شدن به آغاز رسمی این رقابت‌ها به بررسی گروه‌بندی‌ها و رقبای نماینده‌های کشورمان پرداختیم.

 

11

آزمون ویژه در انتظار رسول خطیبی

سرمربی جوان اما جویای نام تراکتور که به تازگی سکان هدایت قرمزهای تبریزی را برعهده گرفته است حالا آزمون ویژه ای را پیش روی خود می بیند، آزمونی که امتحانی مهم برای خطیبی است که در میانه های لیگ بیستم سکان هدایت پرشورها را برعهده گرفته است. شاگردان رسول خطیبی در قرعه کشی این رقابت ها در  گروه B پیکارها با تیم های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف 2 غرب (الوحده عربستان - نیروهوایی عراق) بازی های سختی را پیش روی دارد. تیم هایی که می توانند حریفان سرسختی برای قرمزهای دیار آذربایجان باشند.

تیم الشارجه فصل گذشته با پرسپولیس همگروه بود که در نهایت در رده چهارم جدول این گروه قرار گرفت. پاختاکوری ها در فصل گذشته نیز در گروه B حضور داشتند و در مرحله حذفی موفق به حذف استقلال شدند اما در نهایت با قبول شکست برابر پرسپولیس حذف تلخی را از لیگ قهرمانان در فصل 2020 داشتند. یکی از 2 تیم الوحده عربستان و نیروهوایی عراق پس از برگزاری پلی آف باید حریق تراکتوری ها باشند.

کار سخت تراکتوری ها در آسیا

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با اشاره به حریفانی که در گروه تراکتور حضور دارند اظهار داشت: به اعتقاد من تراکتور برای صعود به مرحله بعد کار سختی دارد.

او در ادامه افزود: حضور تیم هایی مثل پاختاکور که فصل قبل نمایش خوبی تا مراحل بالا داشت می تواند برای تراکتور کار را سخت کند.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: ضمن این که تیم الشارجه هم تیم قدرتمندی است و شرایط خاصی را برای تیم تراکتور رقم خواهد زد.

گروه مرگ در انتظار مجیدی!

 در گروه C رقابت های لیگ قهرمانان در فصل 2021 تیم هایی چون الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق به عنوان حریفان این فصل استقلال حضور دارند. این در حالی است که خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال از این گروه به عنوان گروه مرگ یاد می کنند تا بتوان گفت در این فصل کار سختی پیش روی استقلالی ها است. در این گروه شاهد حضور 3 تیم از کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم، الدحیل نماینده پرقدرت قطر در آخرین تقابل در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم های ایرانی، در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل پرسپولیس شکست خورد تا حالا با خاطره تلخی از جدال برابر تیم های ایرانی آماده رویارویی برابر استقلال شود. حضور علی کریمی، هافبک سابق استقلال در این تیم که در فصل قبل با قهرمانی در قطر سهمیه مستقیم حضور در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده می تواند نقطه عطفی برای بازی پیش روی این تیم ها در فروردین 14010 باشد. الاهلی عربستان که توسط ولادان میلویویچ هدایت می شود در شرایطی حریف استقلال شده که این تیم عربستانی در تمام 6 دوره قبلی لیگ قهرمانان حضور ثابت داشته که در این مدت در 3 دوره موفق به صعود به مرحله حذفی شده و در چنین شرایطی باید برابر استقلال قرار بگیرد.

این در حالی است که الشرطه عراق به عنوان سبزپوشان شهر بغداد در دوره گذشته لیگ قهرمانان نیز با آبی های ایرانی همگروه بودند. جالب است بداند که استقلال در هر 2 بازی مقابل این تیم به تساوی رسید.

شرط موفقیت آبی‌ها در آسیا از زبان یک پرسپولیسی

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال درخصوص حریفان آبی های تهرانی در لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 نظر جالبی دارد. این کارشناس فوتبال در ادامه گفت و گو با خبرنگار برنا در این خصوص گفت: تیم های قدرتمندی در این گروه با تیم استقلال همگروه هستند و با این تفاسیر باید به این نکته تاکید کنم که کار استقلال روی کاغذ خیلی سخت است. این تیم ها در سال های قبل نشان دادند که تیم های قدرتمندی هستند و به نوعی می توان گفت این گروه، گروه مرگ این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های ایرانی است. در صورتی استقلال بتواند از این گروه صعود کند، می تواند تا مراحل بالاتر این رقابت ها هم بالا برود.

سدی اماراتی مقابل فولاد!

در گروه D این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021، تیم های قدرتمندی مثل السد قطر، النصر عربستان، الوحدات اردن حضور دارند و شاگردان نکونام در تجربه ای ویژه و پس از چند سال غیبت در آسیا باید در مرحله پلی آف به دیدار حریف سرسخت و پرقدرتی مانند العین امارات بروند. شاگردان نکونام برای دریافت اجازه به منظور حضور در مرحله گروهی این رقابت ها باید از سد تیم العین که در دوره های قبل دیدارهای ویژه ای با تیم های ایرانی داشته، عبور کنند.

آزمایش مهم پیش روی فولاد است

درخشان درخصوص وضعیت فولاد در لیگ قهرمانان نظر ویژه ای دارد و در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این تجربه مهمی برای تیم فولاد و جواد نکونام است. این تیم برای حضور در مرحله بعد کار سختی برابر العین دارد. این در حالی است که در صورت صعود هم فولاد در یکی از سخت ترین  گروه ها حضور دارد ولی می توان برای این تیم شانسی را متصور شد.

پرسپولیس فقط قهرمانی می‌خواهد

در نهایت در گروه E پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان آسیا در قرعه کشی اخیر لیگ قهرمانان باید مقابل تیم های الریان قطر، گوای هند و برنده پلی‌آف 4 غرب (الوحده امارات- الزورای عراق) قرار بگیرد.

الریان  که در 4 سال گذشته از کسب قهرمانی لیگ ستارگان بازمانده، فصل گذشته تنها یک امتیاز برای قهرمانی کم آورد. یاران شجاع خلیل‌زاده امسال هم در جمع بالانشینان جدول رده بندی لیگ قطر قرار دارند. الریانی ها سال‌هاست در لیگ قهرمانان آسیا موفقیت چشمگیری را به دست نیاورده اند. این در شرایطی است که تیم قطری آخرین بار در سال 2019 در مرحله گروهی بازی‌ها حاضر شده است که به عنوان قعرنشین جدول گروه B به کار خود پایان داد.

گوا در فصل گذشته سوپرلیگ هند، جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد و با افزایش تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، اولین سهمیه ثابت نمایندگان هند در این رقابت‌ها را به دست آورد. گوا که امسال در جایگاه سوم جدول مسابقات حضور دارد، در سال 2014 تأسیس شد و در ورزشگاه فورتادا در شهر ماراگائو به میدان می‌رود. این تیم در سال 2019 هم به قهرمانی سوپرجام هند رسید.

گروه پرسپولیس دشوار نیست

سرمربی اسبق پرسپولیس با اشاره به تیم هایی که در قرعه کشی اخیر به عنوان حریفان شاگردان یحیی گل محمدی معرفی شده اند به خبرنگار برنا این گونه توضیح داد: با توجه به حریفانی که به عنوان رقبای پرسپولیس معرفی شده اند به نظر من گروه پرسپولیس گروه سخت نیست و پرسپولیس به راحتی می تواند از مرحله گروهی صعود کند. با درخشش در سال های اخیر، رقبای آسیایی حساب ویژه ای روی پرسپولیس باز کرده اند و این تیم به عنوان نایب قهرمان آسیا باید پای در این فصل بگذارد و از حیثیت فوتبال ایران در این فصل هم دفاع کند. 6

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار