کد خبر: ۱۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا از ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تکنولوژی اکتشافات فضایی (SpaceX)، خواست تا به جای محقق کردن ایده سفر به فضا بر کره زمین تمرکز کند و به فکر محو کردن پدیده مردم بی‌خانمان و کودکان گرسنه ساکنِ آمریکا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا از ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تکنولوژی اکتشافات فضایی (SpaceX)، خواست تا به جای محقق کردن ایده سفر به فضا بر کره زمین تمرکز کند و به فکر محو کردن پدیده مردم بی‌خانمان و کودکان گرسنه ساکنِ آمریکا باشد.

ایلان ماسک که بر مبنای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ با دارایی خالص ۱۷۴ میلیارد دلاری دومین ثروتمند جهان است، با انتشار پیامی توییتری از تلاش خود برای جمع‌آوری منابع مالی لازم برای فراهم کردن شرایط زندگی بشر در چند سیاره مختلف و کشف رازهای پنهان در ستارگان خبر داد.


در واکنش به این پیام آقای ماسک، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای حزب دموکرات آمریکا در صفحه رسمی توییتر خود، ایده سفر فضایی را هیجان‌انگیز توصیف کرد ولی تاکید کرد که در حال حاضر باید روی کره زمین تمرکز کنیم و با ایجاد یک سیستم مالیاتی پیشرو پدیده کودکان گرسنه، مردم بی‌خانمان و آمریکایی‌ها محروم از خدمات بهداشتی محو کنیم.

آقای سندرز در ادامه نوشته خود تاکید کرده که سطح نابرابری در آمریکا ناپسند است و تهدیدی برای دموکراسی این کشور محسوب می‌شود.

آقای سندرز چهار روز پیش (۱۸ مارس) با انتشار توییتی دیگر از ثروت بالای جف بزوس، مدیرعامل آمازون و صاحب ثروت ۱۸۱ میلیارد دلاری و ایلان ماسک انتقاد کرده بود و ثروت این دو نفر را بیشتر از چهار دهک درآمدی پایین جامعه آمریکا برآورد کرده بود. سناتور دموکرات همچنین تصریح کرده بود که این سطح از حرص و طمع و نابرابری نه تنها غیراخلاقی است بلکه پایدار نخواهد ماند.

ایلان ماسک نیز روز یکشنبه اعلام کرد که ثروت خود را برای توسعه زندگی بشر در فضا به کار خواهد گرفت. آقای ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون انسان را در مریخ مستقر کند و تاکید دارد که نخستین انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ راهی سیاره بهرام خواهند شد و زندگی و کسب و کار خود را در آنجا آغاز خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار