کد خبر: ۱۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
سخنگوی جمعیت هلال احمر از ثبت بیشترین حادثه در ۴ استان اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی در روز ۵ اسفند به دلیل تندباد و بارش باران شدید خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آمار دو طرح امداد و نجات نوروزی و طرح مراقبتی بهداشتی شیوع ویروس کرونا در مبادی مرزها توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بر اساس آمار جمع‌آوری شده تا ساعت 8 روز ششمین روز فروردین، در طرح مراقبتی بهداشتی شیوع ویروس کرونا در مبادی مرزها 45 هزار و 36 نفر از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی وارد کشور شده‌اند.

وی گفت: همچنین تا به امروز 10 هزار 292 تست سریع و 4 هزار و 819 تست "پی سی آر" انجام شده است و 264 نیروی عملیاتی در طرح مشارکت دارند.

قوسیان مقدم ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی نیز 12 هزار نیروهای سازمان امداد و نجات در قالب یک هزار و 553 تیم عملیاتی در یک هزار و 205 پایگاه و مرکز امدادی حضور دارند که از ابتدای اجرای طرح تا به امروز 957 مورد عملیات انجام شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: همچنین 4 هزار و 169 نفر حادثه دیده، 2 هزار و 77 نفر امدادرسانی و 559 انتقال به مرکز درمانی و 119 نجات فنی یافته‌اند.

وی با اشاره به بیشترین آمار حادثه دیدگان از زمان اجرای طرح امداد و نجات نوروز از 25 اسفند گفت: روز گذشته به دلیل تندباد و بارش باران در 4 استان اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی بیشترین آمار حادثه دیدگان به ثبت رسیده است همچنین در برخی از استان‌های شمالی کشور شاهد آتش‌سوزی‌های کوچکی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار