کد خبر: ۱۵۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
مروری بر اتفاقات بورسی؛
در این گزارش به صورت اجمالی به مرور اخبار مهم و موثر بورسی پرداخته می‌شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین، جزییات پرداخت سود سهام عدالت و احتمال تغییر روش عرضه اولیه در سال جاری از مهم‌ترین اخبار هفته اول امسال بودند.

پرداخت نیمی از سود سهام عدالت

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، ۴۳میلیون و ۶۵۰هزار و ۶۱۸نفر از مشمولان سهام عدالت، نیمی از سود از سهام خود را دریافت کردند.

واریز سودهای سهام عدالت ارتباطی به سجام نداشت

توکلی، رییس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور اعلام کرد: سهام‌داران در ارتباط با واریز سود سهام عدالت نگران نباشند؛ به این دلیل که مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت ماه‌های فروردین و اردیبهشت خواهد بود.

توصیه رییس سازمان بورس برای ورود سرمایه‌گذاران خرد به بورس

دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس اعلام کرد: جهت ورود به بازار سرمایه از روش‌های غیر مستقیم استفاده کنند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری در این بازار حضور یابند چرا که این صندوق‌ها مدیریت ریسک بالایی دارند، نوسانات بازار را رصد می‌کنند و در سهامی که ارزشمندی بالاتری دارند سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین مردم با سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها می‌توانند از بازدهی خوب و ریسک کمتری بهره‌مند شوند.

زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد

محمد علی دهقان دهنوی زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت را قبل از ماه رمضان اعلام کرد.

مرکز آمار تورم سال۱۳۹۹ را ۳۶.۴درصد اعلام کرد

نرخ تورم سالانه اسفند ماه برای خانوارهای کشور به ٣٦,٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢,٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

روش عرضه اولیه‌های بورس در سال ۱۴۰۰ تغییر می‌کند

امیر هامونی مدیر عامل فرابورس گفت: اگر نحوه عرضه اولیه اصلاح شود به طور قطع ما در سال ۱۴۰۰ با عرضه اولیه‌های بیشتری مواجه خواهیم شد، این امر اگر به درستی صورت گیرد هم به تامین مالی شرکت‌ها کمک می‌کند و از جانب دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری را ارتقا می‌دهد.

امسال با ثبات‌‎تر از پارسال خواهد بود

همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: براساس مجموعه شاخص‌ها و در غیاب شوک جدید به اقتصاد ایران، به‌طور طبیعی سال ۱۴۰۰ با ثبات‌تر از سال ۱۳۹۹ است و احتمال غالب آن است که رشد اقتصادی تداوم یافته و تورم هم به مسیر بلندمدت خود برگردد.

امضا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه: در سفر وزیر امور خارجه چین به تهران سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین فردا امضا خواهد شد. این سند دارای ابعاد مختلفی است که نقشه راه کامل است و دارای بندهای سیاسی راهبردی و اقتصادی است. در این سند همه ابعاد همکاری‌های تجاری، اقتصادی و حمل و نقل دو کشور دیده شده است و همچنین مشارکت ایران در کمربند راه چین نوشته شده است و یک محوریت خاصی به بخش خصوصی دو طرف داده شده است و همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو طرف در آن دیده شده است.

مسدود شدن کانال سوئز

از عصر سه شنبه گذشته کانال سوئز در اثر اصابت کشتی غول پیکر اورگیون متعلق به شرک ژاپنی با طول ۴۰۰ متر به دیواره شرقی آن از دو طرف مسدود شده است و از آن زمان تاکنون هیچ کشتی ای نتوانسته است از این کانال عبور کند؛ مسدود شدن این شاهراه ارتباطی تاکنون توانسته است قیمت نفت و کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار