کد خبر: ۱۵۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
در گفتگویی با دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان کرد که اینکه می‌گویند اصلاحات تاثیری بر رأی آوردن روحانی نداشت یک طنز سیاسی می‌باشد!

در گفتگویی با دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان کرد که اینکه می‌گویند اصلاحات تاثیری بر رأی آوردن روحانی نداشت یک طنز سیاسی می‌باشد!

از رای آوردن حسن روحانی تا 12 روز خانه نشینی اسحاق جهانگیری

در گفت‌وگویی با صادق خرازی، معاون اسبق وزارت امور خارجه، سفیر اسبق ایران در فرانسه و دبیرکل حزب ندای ایرانیان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

همه خبر دارند که روحانی رای نداشت

 همه می­‌دانند که روحانی رای نداشت و رای روحانی تا ۲۰ روز تا یک ماه قبل از انتخابات، بین دو تا سه درصد بود.

 زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کردند، یک پژواک و عصبیت اجتماعی در کشور ما رخ داد و مردم به دنبال یک گزینه‌ای بودند که این گزینه جای آقای هاشمی باشد.

 اصلاح‌طلبان آقایان روحانی و عارف مد نظرشان بود و بخشی از اصلاح‌طلبان، کارگزاران و شخص آقایان هاشمی، خاتمی و عده دیگر مردد بودند؛ به ازای روزهایی که می‌­گذشت ساعت به ساعت رای آقای روحانی بالا می‌رفت و این موضوع سه علت اساسی داشت. حمایت‌های آقایان هاشمی و خاتمی و نقش جوانان.

اینکه می‌گویند اصلاحات تاثیری بر رأی آوردن روحانی نداشت یک طنز سیاسی می‌باشد!

 اینکه اطرافیان آقای روحانی می­‌گویند اصلاحات نقشی نداشت، طنز سیاسی است. اگر آقایان هاشمی و خاتمی نبودند، روحانی حتی رایش به دو سه میلیون هم نمی‌­رسید.

 دو سه روز آخر آقای عارف جوانمردی کرد و کنار کشید. آقای روحانی با ۵۰ درصد و خورده‌ای رئیس جمهور شد؛ آقای عارف ۵ الی ۶ درصد در این مملکت که رای داشت! اگر عارف نمی­‌آمد، نه روحانی می‌­آمد و نه عارف میامد.

 کلی پروژه فشارهای آقای هاشمی و خاتمی و ناراحتی عارف، منتج به این شد که روحانی آمد.

قول‌­ و قرارهایی که آن روزها آقای روحانی می­‌داد، از فردایش تغییر کرد!

 قول‌­هایی که آن روزها آقای روحانی می­‌داد، از فردایش تغییر کرد. سال ۹۶ هم دوباره این داستان تکرار شد.

 دور اول مناظره آقای روحانی بازنده بود و انتقادات نسبت به ایشان وسیع و صریح بود. آقای جهانگیری بود که به میدان آمد و پشت ایشان ایستاد؛ به آقای جهانگیری قول دادند، بعد زدند زیرش.

 قرار بود دولت را آقای جهانگیری انتخاب کند. زمانی که آقای جهانگیری و روحانی آمدند، قول دادند که آقای جهانگیری دولت را انتخاب کند. بعد آقای روحانی گفت: «خودم می خواهم اداره کنم». که نتیجه اداره کردنشان هم می­‌بینیم.

روحانی یک نانوایی و بقالی را هم اداره نکرده بود!

 کشور ما دو حادثه بزرگ در تاریخ توسعه خود دیده است. ما ۱۰ تا برنامه توسعه داشتیم، که پنج تای آن در زمان رژیم شاه و پنج تای دیگر در زمان جمهوری اسلامی. 

 آقای روحانی هم از لحظه‌­ای که تصمیم گرفت و اراده کرد که «خودم می‌­خواهم اقتصاد را اداره کنم»، کسی که تا به حال نانوایی و بقالی را اداره نکرده بود».

 من دوست آقای روحانی هستم، ولی دوستی که منتقد است. آقای روحانی نباید فریب افراد خاص را بخورد. تاریخ از زمان دولت روحانی ده­‌ها کتاب از درونش در می‌­آید.

اصلاحات در این اتفاقات نقش داشته و باید پاسخگو باشد

 مجموعه اصلاحات پشت آقای روحانی آمد. من به مجموعه اصلاحات انتقاد دارم؛ مجموعه اصلاحات نمی‌­تواند بگوید من نبودم.

 اصلاحات نقش داشته و باید پاسخگو باشد. اگر قائل به دمکراسی هستیم، اگر قائل به آزادی بیان هستیم، اگر قائل به سخن گفتن آزاد هستیم، اگر برای نگاه مردم احترام قائل هستیم باید بپذیریم ما اشتباه کردیم. باید بپذیریم سهم خودمان را باید بدانیم چیست.

«جهانگیری» در سال ۹۸، 12 روز خانه نشینی کرد

 آقای جهانگیری شاید ده­‌ها موضوع در دلش باشد که نخواهد بگوید. آقای جهانگیری بعد ماجرای بنزین آبان ماه، ۱۲ روز در خانه نشست  و وزرا به دنبالش رفتند و وی را برگرداندند.

 چرا اینها را نمی­‌گویند؟ بیایند و به مردم بگویند. اینها باید برای جامعه و مردم گفته شود.

 اگر نمی­‌خواهیم شفاف باشیم و فکر می­‌کنیم مردم غریبه هستند، مردم نامحرم هستند؛ همین راه را ادامه بدهند، همین طور که تا به حال ادامه دادند و کار به قضاوت تاریخ بسپارند.

جهانگیری وقتی کاری از دستش برنمی‌آید الکی پای دولت می‌ایستد

 من سخنگوی آقای جهانگیری نیستم؛ تازه منتقد ایشان هستم. آقای جهانگیری وقتی نمی‌­تواند کاری کند، بی­خود پای این شیوه می‌­ایستد. نقد ما به آقای جهانگیری این است که وقتی زمینه کار برایش فراهم نبود، برای چه ادامه داد.

 بله، خودش هم استعفا کرد و نمی‌گذاشتند. در نهادهایی هم در جاهای مختلف مصلحت نمی‌­دانستند که آقای جهانگیری برود. لذا همه اینها در فرایند سیاسی ایران نقش داشته‌­اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار