کد خبر: ۱۵۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
گروه استان‌ها – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس یازدهم برداشتن قوانین زائد و رفع موانع در حوزه تولید و کسب و کار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   گمیشان   ، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در بازدید از فعالیت گروه های جهادی در گمیشان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تولید و کسب و کار یکی از مشکلات اصلی جامعه است که حتما باید به صورت جدی به آن شود زیرا متأسفانه آنطور که باید به این موضوع توجه نشده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال به موضوع تولید تأکید دارند زیرا کسب و کار و کارآفرینی در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

قالیباف ادامه داد: باید تولید، بازار، توزیع و ترویج را به درستی ببینیم زیرا اینها مانند یک زنجیره هستند که باید به آن توجه شود و این چرخه می‌تواند تحول جدی و اساسی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نباید قوانین غیرضروری در مسیر تولید باشد، گفت: برخی قوانین مانع کار هستند و مانند زنجیر در دست و پای مردم و نظام اداری می‌پیچند که اولویت باید برداشتن این قوانین باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف‌هایی در اجرای قوانین وجود دارد، بیان داشت: در حوزه اجرا قانون آن‌طور که باید اجرا نمی‌شود و باید با نظارت، همکاری و همدلی مردم و دستگاه‌های دولتی این کار به خوبی انجام شود.

قالیباف افزود: باید از کارهای کوتاه مدت بپرهیزیم و به صورت مداوم پیگیر باشیم زیرا این موضوعات به زندگی مردم وابسته است و مهم‌ترین رسالت ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بهمن سال گذشته قانونی برای رفع موانع تولید را باید اصلاح می‌کردیم که در حوزه واگذاری‌ها در اصل 44 بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: در جهش تولید مسکن را در دستور کار داریم که از 23 ماده در ماده 18 هستیم و تا پایان فروردین تمام خواهد شد، در حوزه رفع موانع هم اصلاح برخی از مواد اصل 44 در خصوص تولید و موانع تولید در دستور کار مجلس قرار دارد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جهت گیری در مجلس یازدهم با رویکرد اقتصادی است و به آن سرعت و دقت بیشتری خواهیم داد و پس از کارهایی که انجام می‌دهیم توضیح خواهیم داد.

وی اظهار امیدواری کرد در کسب و کار و رفع موانع در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی، دانش بنیان، اقتصاد دیجیتالی و غیره از موضوعات مهمی است که در مجلس باید انجام شود و قوانین زائد را برداریم و قوانینی که امکان اجرا داشته باشند را تصویب کنیم.

انتهای پیام/588/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار