کد خبر: ۱۵۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
فرمانده قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در استان البرز گفت: با توجه به تغییر شرایط کرج از زرد به نارنجی و در آستانه سیزدهم فروردین و روز طبیعت مردم و مسافران قوانین را رعایت و در پارک‌ها و تفرجگاه ها تجمع نکنند.

فرمانده قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در استان البرز گفت: با توجه به تغییر شرایط کرج از زرد به نارنجی و در آستانه سیزدهم فروردین و روز طبیعت مردم و مسافران قوانین را رعایت و در پارک‌ها و تفرجگاه ها تجمع نکنند.

ادامه محدودیت‌ها تا ۲۲ فروردین


غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط نارنجی کرونایی در کرج ممنوعیت تجمع در طبیعت، پارک‌ها و فضاهای سبز عمومی در روز سیزدهم فروردین اعلام می گردد.

وی با هشدار پیک مراجعات به مراکز درمانی پس از تعطیلات نوروزی افزود: شهروندان روز طبعیت را در خانه بمانند و با پرهیز از حضور در امکان عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضامن سلامت خود و خانواده هایشان باشد.

فرماندار کرج گفت: طبق اطلاعیه اعلام شده محدودیت‌های منع تردد شبانه و فعالیت مشاغل به مدت دو هفته در شهرستان کرج لازم الاجرا خواهد بود.

اطلاعیه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کرج

همچنین قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان کرج طی اطلاعیه ای ضمن تبریک سال جدید از هم شهروندان عزیز، اقشار واصناف مختلف، اصحاب محترم رسانه و عموم دست اندرکاران اجرای این طرح، جزئیات روند اعمال محدودیت های مبارزه با کرونا را از روز سه شنبه هفته جاری به مدت دو هفته اعلام کرد.

متن کامل اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در شهرستان کرج بدین شرح است:

ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و با توجه به افزایش موج سفرهای نوروزی در هفته اخیر، شاهد تغییر شرایط شهرستان کرج از وضعیت زرد کرونایی به شرایط نارنجی شده ایم. بر این اساس ضمنِ قدردانی از همراهی مردم شریف شهرستان کرج ، اقشار و اصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست اندرکارانِ اجرای این طرح، نکات ذیل به استحضار می رسد:

براساس گزارش‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی و افزایش سفرهای نوروزی سرعت گسترش همه گیری کرونا در شهرستان کرج افزایش یافته و تعدادِ مبتلایان پذیرش شده دربیمارستان ها از وضعیت زرد به نارنجی تغییرکرده است و با سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی و محدودیت های پیشین بازخواهیم گشت که اجرای کامل محدودیت ها خود تحمل دشواری های مضاعفی را به همراه خواهد داشت که این امر ناشی از عادی انگاری بیماری کرونا به ویژه در ایام نوروز بوده است.

بر این اساس طبق تصمیمات اتخاذ شده توسط قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کرج از روز یکشنبه هفته جاری، محدودیت‌های جدید به مدت دو هفته از ( هشتم فروردین لغایت ۲۲ فروردین ماه) در همه شهرهای شهرستان کرج مجدانه اعمال خواهد شد.

همچنین با عنایت به فرا رسیدن سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت حضور شهروندان و مسافران در مراکز عمومی، پارک ها،باغ ها و بوستان ها، فضاهای سبز و ... به منظور کاهش تبعات افزایش دامنه بیماری ناشی از گردهمایی ها و محافل ممنوع است.

علاوه بر این، هرگونه تردد شبانه خودروهای مشمول، ازساعت ۲۲ الی ۳ بامداد، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می شود.

به اطلاع می رسد، محدودیت های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف و مشاغل و سایر فعالیت ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرهای نارنجی اکیداً اعمال می شود.

از روز سه شنبه محدودیت های بیشتری در شهرستان کرج اعمال خواهد شد و مسافران نوروزی باید نسبت به رعایت این محدودیت ها توجه بیشتری داشته باشند.

همچنین مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، کاهش حضور کارکنان بر حسب وضعیت نارنجی پیش‌بینی شده است.

بر این اساس در شرایط نارنجی تنها فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ مجاز است.( فهرست مشاغل در ادامه آمده است.)

شایان ذکر است، جزئیات بیشتر محدودیت ها متعاقبا اعلام می شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار