کد خبر: ۱۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات حادثه گرفتار شدن ۴ کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران توضیحاتی داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۲۲ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه گرفتار افراد در منطقه توچال به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. گروه نجات ۱۶ مستقر در ایستگاه ۶۴ در ولنجک به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد :با راهنمایی‌های افراد گرفتار شده سریعا این افراد توسط آتش نشانان پیدا شدند، در عمق یک دره که خارج از محدوده‌ای است که کوهنوردان برای صعود استفاده می‌کنند دو آقا و دوخانم جوان در برف گرفتار شده بودند. این افراد هم مسیر را گم کرده بودند و هم قادر به بالا آمدن از دره نبودند که آتش نشانان با احتیاط کامل این افراد را خارج کردند.

ملکی گفت: مسیر‌های فرعی به هیچ وجه، مخصوصا برای کوهنوردان تازه کار توصیه نمی‌شود. این فرد در بین ایستگاه‌های دو و پنج گرفتار بودند که به ایستگاه ۵ انتقال داده شدند. ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه عملیات به پایان رسید.

وی بیان کرد: این افراد البسه مناسبی نداشتند و اگر مشکل جوی به وجود می‌آمد و یا دیرتر این افراد پیدا می‌شدند حتما با مشکلات جدی مواجه می‌شدند. کوهنوردان حتما از مسیر‌های مطمئن باید حرکت کنند و اگر مسیر را گم کردند و یا دچار ضعف شدند با اکیپ‌های امدادی سازمان آتش نشانی تماس بگیرند و مسیر خود را عوض نکنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار