کد خبر: ۱۵۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
بیت کوین بخرم سود کنم! جمله ای که این روزها حتما شنیده یا گفته‌اید! بحث داغ ارزهای دیجیتال در کشور نقل مجالس است و اکثر مردم قصد دارند تا با خرید این ارزها به ثروت یک شبه دست پیدا کنند.

چگونه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال آماده شویم

بیت کوین بخرم سود کنم! جمله ای که این روزها حتما شنیده یا گفته‌اید! بحث داغ ارزهای دیجیتال در کشور نقل مجالس است و اکثر مردم قصد دارند تا با خرید این ارزها به ثروت یک شبه دست پیدا کنند.

چندماهی است که بحث بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کشور داغ داغ است و اکثر افراد دوست دارند در این حوزه سرمایه گذاری کنند. بعد از ریزش نسبتا شدید بورس تهران، سهامداران به دنبال جایگزینی برای بورس بودند که با توجه به رشد شدید ارزهای دیجیتال تصمیم گرفتند به سمت این بازار بروند.

اما آیا ارزهای دیجیتال مانند بورس تهران است؟ طبیعتا خیر. بین بازار رمزارزها و بورس تهران تفاوت های زیادی وجود دارد که مهمترین آن نبود دامنه نوسان در ارزهای دیجیتال است. ممکن است یک رمز ارز در مدت چند دقیقه صدها درصد رشد یا ریزش داشته باشد. اما در بورس تهران دامنه نوسان محدود است و ریسک کمتری دارد. پس در اولین قدم اگر اهل ریسک هستید باید بازار ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

قیمت اتریوم و قیمت بیت کوین در یک سال گذشته رشد بسیاری داشته است. اما آیا منظور از رمزارز فقط همین دو گزینه است؟ خیر، ما حدود 6 هزار ارز دیجیتال داریم که قابلیت خرید و فروش دارند و می توان در آن ها سرمایه گذاری کرد.

چگونه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال آماده شویم

آموزش اصل فراموش شده بازار

متاسفانه هیجان موجود و ترس عقب ماندن از بازارهای مالی، باعث شده تا افراد بدون هیچ گونه آموزشی وارد بازارهای مالی شوند. نمونه آن را به خوبی در بورس تهران مشاهده کردیم که بازار فروش سیگنال خرید سهام در شبکه های اجتماعی کاملا داغ بود. اکثر افرادی که به این کانال ها و اشخاص اعتماد کردند در انتها دچار ضرر و زیان شدند. پس بهتر است فراموش نکنید بهترین راه برای کسب سود آموزش است.

انتخاب صرافی درست

برای معامله در بازار ارز دیجیتال نیاز به یک صرافی دارید. صرافی واسطه ای است که به شما امکان خرید و فروش معامله بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را می دهد. خوشبختانه چندین صرافی خوب ایرانی مانند نوبیتکس و کریپتولند در حال حاضر فعال هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای شروع نیز پیشنهاد می کنیم از صرافی های ایرانی استفاده کنید. اما اگر در ادامه قصد دارید تا به صورت حرفه ای در این بازار به فعالیت بپردازید باید به سمت صرافی های معتبر خارجی که در دنیا اعتبار بالایی دارند بروید. در حال حاضر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، بایننس است که متاسفانه به ایرانی ها سرویس نمی دهد. بهترین جایگزین برای بایننس، صرافی کوینکس است که نحوه ثبت نام و کار با آن در ویدئوی "آموزش کامل صرافی کوینکس" توضیح داده شده است.

چگونه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال آماده شویم

مدیریت سرمایه

بعد از آموزش و انتخاب صرافی، باید مدیریت سرمایه را رعایت کنید. مدیریت سرمایه در عین سادگی توضیحات ریز و پیچیده ای دارد که در یک مقاله نمی توان به آن پرداخت. پیشنهاد می کنیم به سایت فیماچارت مراجعه کرده و از مقالات آموزشی در این زمینه استفاده کنید.

سخن پایانی

معامله و ترید در ارزهای دیجیتال می تواند شما را به ثروت زیادی برساند. اما از طرفی هم باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بدون آموزش و بدون رعایت مدیریت سرمایه و نکات روانشناسی وارد این بازار شوید ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. پس برای ورود به این بازار هیچ عجله ای نداشته باشید و حتما قبل از ورود به طور کامل آماده شوید.

منبع: فیماچارت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار