کد خبر: ۱۵۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران ساعت اجرای طرح ترافیک از فردا ۱۴ فروردین را اعلام کرد.

عمار سعیدیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد زمان اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۰ گفت: طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ صبح هر روز آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روزانه بعد از ساعت ۱۴:۳۰ یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

سعیدیانفر با بیان اینکه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود. افزود: بر این اساس طرح  کنترل آلودگی هوا  در محدوده های دوگانه(طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا)  در پنجشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ بعد از ظهر است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فصلی جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پا بر جا می باشد.

وی در مورد طرح سهمیه بگیران اعم از جانبازان معزز،  معلولین و بیماران خاص، آژانس ها و موسسات اتومبیل کرایه و  اصحاب رسانه تصریح کرد: تا زمانی که سهمیه طرح ترافیک ۱۴۰۰ تخصیص کامل نیابد، سهمیه طرح ترافیک ۹۹ اعتبار دارد ولی با تعرفه های سال ۱۴۰۰ تردد محاسبه می شود.

وی در مورد وضعیت تردد ساکنین محدوده طرح ترافیم هم گفت: ساکنین طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا می توانند قبل از ساعت ۹ صبح یک خروج و بعد از ساعت ۱۶ یک ورود رایگان داشته باشند و در صورت تردد در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ در محدوده های دو گانه تعرفه ترددشان به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

وی در مورد طرح ترافیک ساکنین محدوده طرح نیز گفت: ساکنین  محدوده های کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک می بایست عوارض سالیانه خودرو، بدهی عوارض طرح ترافیک خودرو، عوارض نوسازی و پسماند ملک خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند ولی مستاجرانی که قرارداد اجاره آن ها پایان یافته است، می بایست قرارداد جدید یا تمدید قرارداد سال گذشته را به رویت و تایید دفاتر خدمات الکترونیک شهر برسانند.

وی در پایان افزود: البته دقت داشته باشید که تمام شهروندان می توانند، میزان موجودی،  تعداد تردد  در محدوده ها و تمام موارد مربوط به طرح ترافیک و آلودگی هوا را با مراجعه به سایت تهران من به آدرس www.my.tehran.ir یا اپلیکیشن "تهران من" مشاهده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار