کد خبر: ۱۵۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
گروه استان‌ها- معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت برخورداری حاشیه کلانشهرها از امکانات مناسب بهداشتی و آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، اسحاق جهانگیری عصر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه در حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی توجه به پیوست‌های زیست محیطی آنها است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دغدغه سلامت به ویژه در کلانشهرهای کشور با توجه به جمعیت 70 درصدی شهرنشین ما بسیار حائز اهمیت است و طرح‌های اجرا شده از سوی شهرداری‌ها باید حائز و واجد پیوست‌های زیست محیطی باشند.

جهانگیری افزود: امروز بخش زیادی از آلاینده‌های شهری در ترافیک‌ها ایجاد می‌شود و بهره‌گیری از تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح کلانشهرهایی همچون مشهد بسیار واجد اهمیت است تا بار ترافیکی را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی زیرسا‌خت‌ها در حاشیه شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد متناسب با جمعیت ساکن در آنها نیست تصریح کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی متناسب برای این جمعیت‌ها بسیار ضروری است و اساسا ساماندهی حاشیه‌نشینان یکی از دغدغه‌های جدی دولت است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و دفاتر تسهیلگری نیز به مسئله حاشیه‌ شهرها ورود جدی داشته‌اند و باید دغدغه حاشیه نشینان مبنی بر زندگی آبرومند و برخوردار از امکانات بهداشتی و آموزشی برطرف شود.

انتهای پیام/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار