کد خبر: ۱۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید مسکن یکی از مهمترین دستورکارهای مجلس در سال ۱۴۰۰ است.

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین روند بررسی طرح جهش تولید مسکن در مجلس گفت: بررسی طرح مذکور در دستورکار جلسه علنی مجلس سال گذشته قرار داشت و برخی از مفاد آن به تصویب رسید که به دلیل قرارگرفتن لایحه بودجه در دستورکار جلسات مجلس بررسی آن به تعویق افتاد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تحقق شعار سال و همچنین تاکید رئیس مجلس بر این طرح، بررسی طرح جهش تولید مسکن در دستورکار اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه نمایندگان در خصوص تولید مسکن تاکید دارند، گفت:در سال‌های گذشته به بحث تولید مسکن توجه چندانی نشده که این مسئله تبدیل به یک معضل شده است و برای اینکه عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم لازم است که سالانه یک میلیون مسکن تولید شود.

حسینی با بیان اینکه طرح جهش تولید در 21 ماده تدوین شده است، ادامه داد: در حدود 17 ماده از آن در جلسه علنی بررسی و به تصویب رسیده است که در جلسات علنی هفته جاری مجلس مفاد باقی مانده از طرح مذکور نیز بررسی و به تصویب می‌رسد تا طرح برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید مسکن از 3 حیث به حوزه مسکن نگاه ویژه دارد، گفت: از حیث تامین منابع مالی لازم برای اجرای طرح از طریق تشکیل صندوق ملی مسکن، تأمین زمین ارزان قیمت و هم‌چنین تأمین مصالح ساختمانی از جمله موضوعاتی است که در این طرح به آن توجه ویژه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران تاکید کرد: امیدواریم با تصویب و اجرای دقیق طرح جهش تولید مسکن تعادلی در عرضه و تقاضای مسکن و در نتیجه شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار