کد خبر: ۱۵۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
ساعد هدایتی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین موضوع در ساخت آثار سینمایی و همچنین تلویزیونی به صرفه بودن این تولیدات به لحاظ اقتصادی است، تأکید کرد که ساخت سریال‌های 90 قسمتی چون «شب‌های برره» دیگر برای تولیدکنندگان آن به صرفه نیست.

ساعد هدایتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: هر ژانری در سینما و تلویزیون طرفداران خاص خود را دارد و اثر خوب در هر رسانه‌ای اعم از تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی ساخته شود توسط طرفدارانش دیده می‌شود.

هدایتی خاطرنشان کرد: برخی آثار کمدی را نمی‌پسندند و برخی فقط آثار کمدی می‌بینند اما برای اینکه بررسی کنیم چه آثاری در سینما و تلویزیون در زمان‌های مختلف بیشتر ساخته می‌شوند باید به ساختارها نگاه کنیم. اگر امروز تعداد تولیدات طنز کمتر شده به ساختار مدیریتی تلویزیون مربوط می‌شود و نمی‌توان در کم شدن آثار طنز به دنبال مقصر بود و گفت که دلیل این اتفاق اهمیت ندادن به این موضوع است.

او افزود: در دهه 1370 تا 1380 ما بسیار پر کار بودیم، سریال‌های طنز به کارگردانی مهران مدیری تقریباً هر سال ساخته می‌شدند و مردم 90 شب به دیدن این آثار می‌نشستند. برخی آثار آیتمی بود و برخی قصه‌های واحدی داشت که فکر می‌کنم در آن زمان مخاطب چنین آثاری را می‌پسندید و کم‌کم مردم از آثار دیگری استقبال کردند و تلویزیون نیز به تبع آن تعداد آثار خود در زمینه طنز را به نوعی کاهش داد و در حال حاضر که یک سالی است درگیر کرونا هستیم و همه قواعد به هم ریخته است.

این بازیگر در ادامه گفت: در یک سالی که گذشت نه به مهمانی رفته‌ام، نه مسافرت کرده‌ام و نه هیچ تفریحی داشته‌ام. حتی خانه‌تکانی هم نکرده‌ام و این وضعیت خانه‌نشینی و گوشه‌گیری به مراتب روحیه جامعه را تحت تثیر قرار داده و مشکلات قبل در کنار این معضلات به نوعی تلنبار شده است. در سالی که گذشت دوستانی چون پرویز پورحسینی، کریم اکبری مبارکه و... را هم از دست دادیم و نباید فراموش کنیم که این مسائل در روحیه همه ما تأثیر گذاشته است.

هدایتی درباره عدم همکاری هنرمندانی چون رضا عطاران با تلویزیون و عدم سریال‌سازی مهران مدیری در تلویزیون گفت: مهران مدیری و رضا عطاران امروز بیشتر در سینما و شبکه نمایش خانگی فعالیت می‌کنند. به نظر من اولویت اصلی مسئله مالی است و سینما در این مورد درآمد بیشتری برای هنرمندان دارد. مهران مدیری فضای جامعه و مردم را می‌شناسد و خوب می‌داند که مردم به چه چیزهایی می‌خندند؛ شاید دیگر دوره سریال‌هایی مثل «پاورچین»، «شب‌های برره» و... گذشته و ساخت «دورهمی» در حال حاضر نتیجه بهتری می‌دهد و بیشتر مردم را می‌خنداند.

او افزود: چنین وضعیتی وجود دارد اما اگر به دنبال مقصر هستیم باید بدانیم که هیچ مقصری وجود ندارد و این مربوط به اقتضاعات زمان است. در سال‌های اخیر چند بار بحث ساخت «شب‌های برره 2» مطرح شده و پس از چند روز خود مهران مدیری از ساخت آن منصرف شده است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شب‌های برره» تأکید کرد: این اظهارات من نباید اینگونه برداشت شود که دوره طنز به اتمام رسیده و دیگر نباید سریال طنز ساخت. به نظر من همچنان ساخت سریال‌هایی چون «شب‌های برره» و «پاورچین» می‌تواند نتیجه‌بخش باشد اما به نظر من ساخت این سریال‌ها برای تولیدکنندگان این آثار به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و به همین دلیل است که دیگر به سراغ آن نمی‌روند.

این بازیگر درباره عدم معرفی چهره‌های مطرح طنز در سال‌های اخیر توسط تلویزیون گفت: این طبیعی است که نسل جوان دیگر هنرمندی چون مهران مدیری ندارد، وقتی ساختار تغییر کند هنرمندانش نیز تغییر می‌کنند و نباید انتظار داشته باشیم که همان هنرمندان در نسل بعد هم ظهور کنند. خواسته‌های مردم تغییر کرده و هنرمندان نیز نمی‌توانند با همان آثار قدیمی توجه مخاطب را به خود جلب کنند. برای این تغییر وضعیت نباید به دنبال مقصر بگردیم و به نظر من چنین تغییراتی با اقتضاعات زمان طبیعی است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مرد هزار چهره» اظهار داشت: تلویزیون رسانه‌ای است که همه مردم با آن در ارتباط هستند و در هر خانه‌ای یک تلویزیون وجود دارد. هر اثری ساخته شود تا حدی مورد توجه قرار می‌گیرد و طرفدارانی خواهد داشت اما تلویزیون یک رسانه ملی است و بیش از هر چیز اطلاع‌رسانی در اولویت این رسانه قرار دارد و تولید آثار نمایشی برای  جلب نظر مخاطب است و در حین انجام کار اطلاع‌رسانی می‌تواند برای شادی و سرگرمی مردم نیز برنامه داشته باشد.

او در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: آخرین اثری که در آن حضور داشتم «ارثیه فامیلی» است و افتخار بازی در کنار محمد متوسلانی را در این فیلم داشتم. یک پیشنهاد دیگر هم دارم که در حال بررسی آن برای بازی هستم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار